پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
مجموعه غزل «رقص باد صبا»‌، اثر سعید ناظمی در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی نقد و بررسی می‌شود.
نقد و بررسی مجموعه غزل «رقص باد صبا» در فرهنگ‌سرای رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد و بررسی مجموعه غزل «رقص باد صبا»، اثر سعید ناظمی با حضور شاعر و  غلامرضا امامی منتقد ادبی برگزار می‌شود.

 این مراسم که اجرای آن را ماندانا زندی بر عهده دارد شعرهای کلاسیک و عروضی این شاعر و نویسنده نقد می‌شود.

«رقص باد صبا» که در سال ۱۳۹۶ و از سوی انتشارات داستان منتشر شده است حاصل بیش از بیست سال تلاش این شاعر در فهم و درک مبانی شعر کلاسیک، سبک‌شناسی و خوانش دیوان اشعار غزل‌سرایان بزرگ پارسی است. این مجموعه شامل ۵۵ غزل کلاسیک است که یک بازه زمانی بیش از دو دهه را شامل می‌شود. ناظمی این اثر خود را به استاد آواز و موسیقی ایرانی محمدرضا شجریان تقدیم کرده است.

پیش‌تر از این نویسنده کتاب‌های «خط چهارم» (مجموعه داستان کوتاه)،‌ «کتیبه‌ها» (کاریکلماتور)،‌ «رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند» (مجموعه داستان کوتاه)، «روایت دوم» (نقد ادبیات داستانی) و «وصال عاشقانه» (ترکیب‌بند عاشورایی) منتشر شده و کتاب‌های «۴ مقاله» (مقاله‌هایی با موضوع ارتباطات اجتماعی و رسانه) و مجموعه داستان «تقدیر من و سارا و لاک‌پشت»‌(مجموعه داستان کوتاه) در دست انتشار است.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست «زرین قلم» می‌توانند سه‌شنبه هشتم مرداد ساعت ۱۷ به فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند. 
نظر شما