سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۵۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه کتابخوانی
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های تابستانی این سازمان در حوزه کتابخوانی با عنوان «کتابستان» را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری ویژه‌برنامه‌های «کتابستان» در تابستان خبر داد و گفت: دومین «جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان» یکی از این برنامه‌هاست که در آن باشگاه‌های کتابخوانی با محوریت یک مربی و با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان تشکیل می‌شود و کتاب‌خوانی، بحث و گفت‌وگو درباره کتاب، دیدن گروهی فیلم و بحث و گفت‌وگو درباره فیلم، نوشتن نامه به نویسندگان و ساخت فیلم ۵۰ ثانیه‌ای درباره کتاب‌های خوانده‌شده، فعالیت‌های انجام‌شده در باشگاه‌هاست و در پایان نیز بهترین باشگاه‌ها، نامه‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها تقدیر خواهند شد. 

وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی «مطلع عشق» دیگر برنامه‌ای است که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در فضای مجازی برگزار می‌شود و طی آن شهروندان با مطالعه کتاب مطلع عشق، رهنمودهای مقام معظم رهبری برای زوج‌های جوان، در مسابقه شرکت می‌کنند.

کرد با اشاره به برگزاری «کتاب پارک تهران» عنوان کرد: در این برنامه که همزمان با برنامه‌های مفرح «عصرانه‌های شادی» در بوستان‌های شهر تهران برگزار می‌شود، متخصصان حوزه کتاب به معرفی کتاب به شهروندان و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌پردازند و کتاب‌های برگزیده با تخفیف ویژه به فروش می‌رسند. «یک دقیقه با خالقان قصه‌ها» برنامه دیگری است که در آن، نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان در قالب فیلم‌های یک دقیقه‌ای به معرفی خود و آثارشان می‌پردازند و این فیلم‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود. 

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های کتابگرد هدهد نیز با ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان در سطح شهر حرکت می‌کنند. برپایی نمایشگاه کتاب در مناطق ۱، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶ و ۲۲ در برنامه «سلام شهروند کتاب»، برپایی محفل شعر همزمان با روز شعر و ادب فارسی در برنامه «شعر ایرانی»، تجلیل از نویسندگان آزاده و آزادگان اهل قلم در برنامه «قلم‌های آزاده» و برپایی نشست با حضور نویسندگان سرشناس حوزه خبرنگاری همزمان با روز خبرنگار دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه کتابخوانی است. 

ویژه‌برنامه‌های تابستانی «روی خط زندگی» در قالب ۳۰ عنوان برنامه از ۱۸ تیر تا ۸ شهریور در فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در حال برگزاری است.

نظر شما