شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
نمایشگاه «نشستن به روایت آثار کتابخانه‌ای و موزه‌ای» با مشارکت موزه ملی ملک در ایستگاه متروی شهید بهشتی(ره) برپا شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «نشستن به روایت آثار کتابخانه‌ای و موزه‌ای» به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو و با مشارکت موزه ملکی ملک مدت دو هفته با هدف معرفی سبک‌های اجتماعی زندگی ایرانی در متروگالری ایستگاه متروی شهید بهشتی(ره) برپا شده است. 

این نمایشگاه مجموعه‌ای از شیوه‌های نشستن ایرانیان در دوره‌های گذشته را از دریچه تصویرهای آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش می‌گذارد و تصویری تازه از یک جلوه سبک زندگی ایرانی را نشان می‌دهد. 

نشستن در فرهنگ ایرانی اصطلاحات ویژه خود را دارد، با متل‌ها، مثل‌ها و اشعار ایرانی پیوند خورده و نام‌های ویژه برای انواع نشستن رایج شده است. نشستن از این رو با رفتارهای فرهنگی و اجتماعی در درازای تاریخ ایرانی پیوند می‌خورد. این‌گونه است که آثار برجای‌مانده در خانه‌های تاریخی-فرهنگی می‌توانند روایتگر بخشی از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی باشند. با تماشای «نشستن به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک» می‌توان بخشی از سبک زندگی ایرانی را مشاهده و کند و کاو کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به ایستگاه متروی شهید بهشتی(ره) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگ‌سرای مترو به نشانی  metro.farhangsara.ir مراجعه  کنند یا با شماره تلفن ۹۶۶۵۲۶۰۸ تماس بگیرند.
نظر شما