سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۵۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
اردوهای مهارتی و استعدادیابی «گشتاور» خانواده‌های تهرانی را با زمینه‌های مختلف شغلی و مهارتی کشور آشنا می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و دبیر اردوهای مهارتی و استعدادیابی «گشتاور» درباره این طرح گفت: این برنامه که با چهار مخاطب «کودک و مادر» ویژه کودکان ۵ تا ۷ سال، «کودکان» ۷ تا ۱۰ سال، «نوجوانان» ۱۱ تا ۱۵ سال و «جوانان» ۱۶ تا ۲۰ سال برگزار می‌شود، با نگره فرهنگ‌سازی برای رونق تولید، مخاطبان را با استفاده از گردشگری هدفمند و با همراهی تسهیل‌گران توانمندساز با زمینه‌های شغلی و تفاوت‌های فردی خود آشنا می‌کند. 

وی با بیان اینکه عدم توازن در ورودی دانشگاه‌ها یک زنگ خطر بزرگ برای آینده نسل جوان است، افزود: اگر صف کنکور پزشکی به عنوان یک رشته معروف به پولسازی، چندین برابر حد مورد نیاز و مورد انتظار است، مشکل اصلی عدم مهندسی ارزش و همچنین سوق دادن جامعه به مصرف‌گرایی و ثروت‌گرایی بدون زحمت است. بنابراین هیچ چاره‌ای جز گفت‌وگو با جوانان و نوجوانان درباره واقعیت‌های شغلی و استعدادی نداریم.

دهنادی تصریح کرد: در برنامه «گشتاور» با چندین کارخانه، استارت‌آپ و دانشکده‌های فنی دانشگاه‌های تهران در زمینه‌های مختلف تعامل کرده‌ایم و سعی داریم با آشنا ساختن خانواده‌ها با اماکن علمی تهران مانند باغ کتاب، پارک‌های علمی و فناوری و دانشکده‌های مختلف، دریچه‌های  تازه‌ای به روی مخاطبان باز کنیم.

دبیر طرح گشتاور در پایان اظهار کرد: خانواده‌های تهرانی می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه با مراجعه به فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های شهر تهران نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دبیرخانه این طرح ۶۶۲۹۷۵۲۵ تماس بگیرند.

نظر شما