جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
رییس سازمان فرهنگی هنری از هفتمین دوره نمایشگاه «ایران نوشت» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شنبه ۱۹ مرداد بازدید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری به همراه مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، شنبه ۱۹ مرداد از هفتمین دوره نمایشگاه «ایران نوشت» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب بازدید کرد.

در این بازدید آماری از میزان استقبال مخاطبان از نوشت‌افزارهایی که طرح روی آنها کاراکترهای انیمیشن‌های خارجی است، داده شد. همچنین درباره اینکه این کاراکتر‌ها نه تنها در حوزه نوشت افزار که در بخش‌های دیگر زندگی کودکان و نوجوانان، مثل پوشاک، طراحی اتاق، اسباب بازی و... ورود پیدا کرده‌اند، صحبت شد.

همچنین در این بازدید درباره اهداف‌های نامتعارف انیمیشن‌های خارجی و تاثیر آن بر روی کودکان صحبت شد و در ادامه به اهمیت فعالیت در این حوزه و خلق کاراکتر‌هایی که با معیارهای فرهنگی کشور همخوانی داشته باشد، تاکید شد.

در ادامه سعید اوحدی به ظرفیت‌ فرهنگ‌سراها اشاره کرد و گفت: محدود کردن این نمایشگاه به یک مکان کار درستی نیست. این موضوع باعث می‌شود بخشی از مخاطبان را به خاطر دسترسی به این مکان از دست داد. می‌توان این نمایشگاه را در فرهنگ‌سراهایی که فضای مناسبی دارند نیز برپا کرد. این اتفاق باعث می‌شود مردم در قسمت‌های مختلف شهر به راحتی بتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: برای جذب مخاطب به نوشت‌افزارهای تولید ایرانی باید کار فرهنگی کرد و سازمان فرهنگی هنری به خاطر ظرفیت‌هایی که دارد مثل خانه‌های کودک، مخاطبان کلاس‌های آموزشی و... آمادگی خود را برای کمک در این حوزه اعلام می‌کند.
نظر شما