جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
فرهنگ‌سرای عترت از برگزاری هشت جشن با عنوان «غدیرانه» به همراه ویژه‌برنامه «مائده غدیر» به مناسبت دهه ولایت در میدان آیینی امام حسین(ع) خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مصطفی بیات با بیان اینکه فاصله اعیاد قربان و غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده تا فضایی برای ترویج و تبیین مسئله غدیر ایجاد شود، گفت: برگزاری هشت جشن با عنوان «غدیرانه» در میدان آیینی امام حسین(ع) با ویژه‌برنامه‌های متنوع، برگزاری طرح بزرگ اطعام با عنوان «مائده غدیر»، دیدار با پنج خانواده معظم شهدای سادات منطقه ۱۲ با عنوان «مهرآیین»، اجرای دو نمایش بزرگ میدانی با عناوین «ولایت» و «قاصدی از غدیر» از جمله برنامه‌های این دهه است. 

وی با اشاره به اینکه عید سعید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این عیدالاکبر سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مؤمن است، گفت: برپایی سفره اطعام با عنوان «مائده غدیر» با مشارکت موسسه خیریه راحیل و توزیع ۱۰ هزار غذا در این روز بزرگ از ویژه‌برنامه‌های این دهه است که همراه با برنامه‌های مولودی‌خوانی، سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، اجرای تواشیح و... از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار و از حاضران پذیرایی خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت افزود: دیدار با خانواده‌های شهدای سادات منطقه از برنامه‌های دیگر این دهه است که با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، ارج نهادن به مقام شامخ خانواده‌های شهدا، اشاعه فرهنگ تکریم سادات و قدردانی از ایثار و ازخودگذشتگی ایشان از ۲۱ تا ۲۷ مرداد با عنوان «مهرآیین» برگزار می‌شود و در این راستا با خانواده‌های شهیدان سادات سید جواد محمودی، سید محمدحسین بطحایی، سید محمد نخلی، سید مرتضی میرشفیعی خوزایی و سید محمد گتمیری جعفری هماهنگی‌های لازم برای دیدار با ایشان و انجام اموراتشان به عمل آمده و همچنین ضمن دیدارشان و اهدای شال سبز سیادت، از آنها برای حضور و تجلیل و سپاسگزاری در جشن عید غدیر دعوت می‌شود.

مصطفی بیات دهه ولایت را فرصت بسیار خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با آثار و برکات نعمت ولایت و فرصتی مغتنم برای تبیین سیره علمی و عملی امیرالمؤمنین علی (ع) دانست و گفت: فضاسازی محیطی میدان آیینی امام حسین (ع) و آماده‌سازی فضا و استیج برای حضور مردم برای برپایی جشن‌های ویژه دهه ولایت به عنوان «غدیرانه» به مدت هشت روز تدارک دیده شده که مولودی‌خوانی، اجراهای تواشیح و مدیحه‌سرایی، سخنرانی‌های مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجراهای نمایش شاد و موزیکال برای کودکان، نقالی خوانی و... از جمله برنامه‌های این جشن‌هاست که از ۲۲ تا ۲۹ مرداد از ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای نمایش‌های میدانی «ولایت» به کارگردانی قاسم شاورزی که به واقعه غدیر خم می‌پردازد در چهار اجرا و نمایش «قاصدی از غدیر» به کارگردانی زهرا پورخرم که با موضوع روایت واقعه غدیر از نگاه بانویی که عازم سفر حج شده و واقعه غدیر را از نزدیک لمس کرده است در پنج اجرا از برنامه‌های دیگر این دهه است. 

رییس فرهنگ‌سرای عترت در ادامه گفت: در کنار این جشن‌ها، ایستگاه‌های شادی، ورزشی و بازی‌های بومی محلی نیز به همراه برپایی مسابقه در نظر گرفته شده و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس سیار کتابگردی هدهد، سلامت و تندرستی، مشاوره، نقاشی کودک و نوجوان با موضوع دهه ولایت نیز برپاست.

وی ضمن دعوت شهروندان به ویژه برنامه‌های دهه ولایت منطقه ۱۲ گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۳۳۲۵۶۸۶۰ تماس بگیرند. 

نظر شما