پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۶۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
آیین اختتامیه دومین ویژه‌برنامه «با رهروان سحر» سه‌شنبه ۲۲ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ و با تقدیر از برگزیدگان در فرهنگ‌سرای امید برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه دومین ویژه‌برنامه «با رهروان سحر» سه‌شنبه ۲۲ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای امید برگزار شد.

آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «با رهروان سحر» برگزار شد

خسروی: برپایی ۵۰ سفره سحری برای پذیرایی از ۱۲۵۰ شاغل شب

مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید نخستین سخنران این مراسم بود. وی درباره برگزاری ویژه‌برنامه «با رهروان سحر» که به طراحی و دبیری منطقه ۱۳ برگزار شده است، گفت: این برنامه با هدف تکریم اقشار زحمتکش جامعه و نهادینه کردن فرهنگ احسان در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ طراحی شد و در دو سال پیاپی به همت مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه و فرهنگ‌سراهای خاص اجرا شد. 

وی افزود: ما در اجرای این برنامه توانستیم با برپایی ۵۰ سفره سحری، پذیرای هزار و ۲۵۰ شاغل شب از جمله پاکبانان همیشه زحمت‌کش و نیروهای خدوم آتش‌نشانی، کلانتری و اورژانس در منازل و آپارتمان‌های تسهیلگران باشیم. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ اضافه کرد: این برنامه از منظر ساعت و زمان اجرا و نوع میهمانان، برنامه خاص و پیچیده‌ای است و تمام تاکید ما در اجرای آن این است که قدمی برداریم تا این رفتار را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و فاصله طبقاتی را که این روزها به اوج خود رسیده در زمان ملکوتی سحرهای ماه مبارک رمضان به حداقل برسانیم.

خسروی در پایان به بیان خاطره‌ای از زمان اجرای این برنامه پرداخت و گفت: یکی از پاکبانان تعریف می‌کرد که ۱۸ سال است مشغول به کار در این شغل است و ۱۸ سال است که ماه رمضان بدون نشستن بر سر سفره سحری روزه می‌گیرد و با اشک از پای سفره ما برخاست. 

آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «با رهروان سحر» برگزار شد

اوحدی: امیدواریم «با رهروان سحر» به یک فرهنگ ملی تبدیل شود

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به یکی از روایات امام صادق(ع) گفت: طواف خانه خدا یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مصادیق در دین اسلام است. نقل است از امام صادق(ع) که هر دور طواف خانه خدا هفت هزار گناه را از بین می‌برد و با هفت مرتبه انجام آن پروردگار هفت در بهشت را به روی بنده خود باز می‌کند. از ایشان می‌پرسند چه چیز از طواف خانه خدا ارزشمندتر است و ایشان با تاکید می‌فرمایند اگر انسان قدمی در راه مومنی برداشت بالاتر از ۱۰ مرتبه طواف خانه خداست. 

وی افزود: به فکر یکدیگر بودن و قدم برداشتن و در واقع تکامل و رشد انسان‌ها، بیانگر واقعیتِ فلسفه اسلام است. اگر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از خودسازی، جامعه‌پروری و رسیدن به تمدن اسلامی سخن می‌گویند، تاکیدشان بر همین اصل انسانی اسلام است. تمدن‌سازی، گفتمان‌سازی و رویکردهای اجتماعی مردم را به هم نزدیک می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری تاکید کرد: اجتماع و جمع شدن و ایجاد و اصلاح روابط بین مردم از تاکیدات دین ماست، آنگونه که برپایی نماز جماعت از نماز فرادی برتر است. برپایی سفره‌های سحر و جمع شدن عده‌ای از زحمتکش‌ترین افراد جامعه بر سر یک سفره کار زیبایی است که از منطقه ۱۳ تهران آغاز شد و در همه مناطق ۲۲گانه شهر تهران برپا شد و امیدواریم کم‌کم به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «با رهروان سحر» برگزار شد

ابوترابی فرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در منازل مردم شکوه و تاثیرگذاری فراوانی دارد

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد آخرین سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: برخی از اعمال خیر است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و مایه خرسندی است که شما با این حرکت ارزشمند خود آن را احیا کردید. ما می‌دانیم که کوچک‌ترین قدم‌ها در این راستا می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند و از تهران شروع شود و همه استان‌ها را درگیر کند.

وی افزود: امیدوارم این اتفاق به سرعت رشد کند، اجرای این برنامه در مساجد، بوستان‌ها، فرهنگ‌سراها و دیگر مناطق عمومی اتفاق خجسته‌ای است اما اگر این اتفاق در منازل مردم و با مشارکت آنها صورت پذیرد قطعا هم تاثیرگذاری بیشتری دارد و هم ساده‌تر همه‌گیر خواهد شد. اجرای برنامه‌های فرهنگی در منازل مردم شکوه و تاثیرگذاری فراوانی دارد.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره نسا گفت: معنای این آیه این است که «در بسيارى جلسات آنها، خیر و سودى نيست؛ مگر کسى که (به اين وسيله) امر به کمک به ديگران، يا کار نيک، يا اصلاح در ميان مردم کند؛ و هرکس براى خشنودى پروردگار چنين کند، پاداش بزرگى به او خواهيم داد». در این آیه به سه نکته تاکید شده است. نخست «صدقه»؛ یعنی کمک به دیگران، دوم «معروف» یعنی چیزی که مورد قبول عقل و شرع است و سوم  «إِصْلاَحٍ بَيْنَ النَّاس» اینجا تاکید بر مردم است؛ نه فقط مسلمانان بلکه مردم به معنای تام آن مورد نظر هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پایان گفت: خدا را شاکرم که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحت سرپرستی آقای سعید اوحدی توانسته برنامه‌ای را برگزار کند که هر سه این ارکان را در کنار یکدیگر داشته باشد. امیدوارم تلاش همگی شما مورد قبول خداوند قرار گیرد.

آیین اختتامیه دومین ویژه برنامه «با رهروان سحر» برگزار شد

تقدیر از ۶ منطقه برگزیده در اجرای «با رهروان سحر»

در ادامه این برنامه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از مراکز منتخب در اجرای ویژه‌برنامه «با رهروان سحر» تقدیر شد.

محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷، شایسته تقدیر در بخش ویژه به دلیل جلب مشارکت شهروندان شاخص و برگزاری برنامه در منزل خانواده محترم شهید مدافع حرم احمد عطایی؛ اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱، شایسته تقدیر در بخش کیفیت شیوه اجرایی و ابتکار عمل؛ محمد صادق دهنادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ شایسته تقدیر در بخش پوشش تبلیغی و انعکاس رسانه‌ای؛ نسیم سلیم‌زاده رییس فرهنگ‌سرای آفتاب شایسته تقدیر در بخش اجرای برنامه‌های ضمنی، ابتکار عمل و مشارکت فعال تیم اجرایی؛ ریحانه کریمی ایده‌پرداز این طرح در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و خانم بهرامی‌نژاد سردبیر همشهری محلات مناطق ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ شایسته تقدیر برای انعکاس گزارش خبری با عنوان «میهمانان سحری آقای سیدحسین» برگزیدگان اجرای «با رهروان سحر» بودند.

همچنین همکارانی از فرهنگ‌سراهای مناطق ۲۲گانه و فرهنگ‌سراهای خانواده، آفتاب، قرآن و مترو برای مشارکت در اجرای «با رهروان سحر» تقدیر شدند.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم احمد عطایی و شعرخوانی محمدرضا طهماسبی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.



مطالب مرتبط
نظر شما