جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۶۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
خانه فرهنگ آیه مراسم تجلیل از ناصر احمدبیگی مخترع را در ویژه‌برنامه «آینه فرهنگ» برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم «آینه فرهنگ» به منظور نکوداشت مقام علمی و اخلاقی ناصر احمدبیگی طراح خودروهای ون و کلاسیک و مخترع خودروی هواسوز قاصدک با حضور علاقه‌مندان و اهالی شهرک اکباتان در روز شنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۱۰ به همت خانه فرهنگ آیه منطقه ۵ برگزار می‌شود.

ناصر احمدبیگی مخترع پیشرانه هواسوز و صاحب‌امتیاز پروژه قاصدک متولد ۱۳۲۷ است. وی پس از دریافت مدرک فوق دیپلم در رشته مکانیک، به ساخت اسباب و وسایل برقی روی آورده و آزمون و خطا و کسب تجربه عملی را از همان دوران آغاز کرد.

نخستین فعالیت جدی و کاربردی احمدبیگی به سال‌های میانی دوران دفاع مقدس و طراحی و ساخت زره‌پوش‌های ذوالفقار۱ و ذوالفقار۲ برمی‌گردد که آن روزها جزء نیازهای حیاتی نیروهای نظامی کشورمان بود. پس از خاتمه جنگ تحمیلی نیز در شرکت‌های مختلفی همچون ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، ایران‌وانت و گروه بهمن فعالیت کرده و پروتوتایپ‌های متعددی از جمله ون نارون (که بعدها توسط چینی‌ها به تولید رسید)، ون سمند و ون پارس تندر (با استفاده از شاسی نسل سوم نیسان پاترول) را در کارنامه دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان اصلی (فاز یک)، روبه‌روی ورزشگاه راه آهن مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۶۳۳۴۳۳ تماس بگیرند.

نظر شما