پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
ششمین جایزه هنری غدیر در آستانه عید سعید غدیر خم عصر یکشنبه ۲۷ مرداد به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ششمین جایزه هنری غدیر در آستانه عید سعید غدیر خم عصر یکشنبه ۲۷ مرداد به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. این جایزه نکوداشت هنرمندانی است که در زنده نگه داشتن عنوان غدیر و ترویج نگاه و سیره امیرالمؤمنین علی(ع) آثاری خلق کرده‌اند.  

ششمین جایزه هنری غدیر نیز با تقدیر از چهار چهره برجسته فرهنگی و هنری همراه است. احمد عبدالرضایی خوش‌نویس نام‌آشنا برای خلق آثاری با موضوع امام علی(ع)، حبیب‌الله صادقی نقاش و استاد دانشگاه برای خلق آثار متعدد هنری با موضوع امیرالمؤمنین علی(ع)، ابراهیم ظریف صنایعی هنرمند آیینه کار برای آیینه‌کاری و ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف و احمد علوی شاعر آیینی برای سرودن اشعار بسیاری در وصف حضرت علی(ع) چهره‌هایی هستند که جایزه هنری غدیر در این دوره به آنها تعلق می‌گیرد. 

همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان عرصه‌های مختلف با موضوع امیرالمؤمنین(ع) در حاشیه این مراسم و در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش در می‌آید و کارگاه آموزش کتیبه‌نگاری نیز با حضور احمد عبدالرضایی از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود. 

چهره‌هایی چون داود میرباقری خالق سریال امام علی(ع)، فرهاد فخرالدینی موسیقی دان و رهبر ارکستر، سید مهدی شجاعی محقق و نویسنده، صدیق تعریف خواننده موسیقی سنتی، حمید عجمی خوشنویس و مبدع خط معلی، داریوش ارجمند ایفاگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع)، عبدالله اسکندری طراح و چهره‌پرداز، محمد اصفهانی آهنگساز و خواننده، غلامرضا سازگار شاعر و مداح اهل بیت، حسام‌الدین سراج خواننده و سید جمال‌الدین دین‌پرور رییس بنیاد نهج‌البلاغه تعدادی از کسانی هستند که در دوره‌های پیشین از آنها تقدیر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۷ مرداد به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان اسفندیار مراجعه کنند.

نظر شما