چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۷۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
همزمان با عید غدیر خم اجرا می‌شود:
ویژه‌برنامه «آینه با آینه» همزمان با عید سعید غدیر و با اجرای پیمان برادری به منظور جریان سازی اجتماعی برای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و برادری، در ۱۱۰ مسجد شهر تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی ویژه برنامه «آینه با آینه» و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق با اشاره به اینکه پیوند برادری یکی از سنت‌های فراموش شده جامعه اسلامی است و مفاد آن اخوت و همدلی در دنیا و دستگیری از همدیگر در آخرت است، ترویج سنت حسنه پیوند برادری و اجرای آن حتی به صورت نمادین را در افزایش نوع‌دوستی و همدلی بین مردم و در نهایت ارتقای عدالت اجتماعی موثر دانست.

وی افزود: در این راستا و به منظور جریان سازی اجتماعی برای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و برادری، همزمان با عید غدیر خم در ۱۱۰ مسجد منتخب شهر تهران در قالب برنامه «آینه با آینه»، پیمان برادری به اجرا در می‌آید.

سیدآبادی در تشریح نحوه اجرای برنامه گفت: با همکاری مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه، در هر منطقه پنج مسجد محوری انتخاب و در هر مسجد در شب و روز عید غدیر خم با محوریت امام جماعت محترم مساجد، پس از تبیین پیوند برادری، دو نفر به صورت نمادین، پیمان اخوت و برادری را امضاء و به پویش دینی پیمان برادری می‌پیوندند و به یادگار هدیه این اخوت توسط امام جماعت مسجد به هر دو نفر اهداء می‌شود.

به گفته رییس فرهنگ‌سرای اخلاق، در بخشی از این پیمان‌نامه، دو نفر متعهد می‌شوند که حقوق و مسئولیت‌هایی که از نظر شرعی نسبت به یکدیگر دارند، محترم بشمارند، در راه خشنودی خدا با یکدیگر مهربان باشند، همواره خیرخواه یکدیگر باشند، در مشکلات و سختی‌ها، یاریگر همدیگر و در آسایش و راحتی به یاد یکدیگر باشند و در تمامی زیارات و دعاها، به یاد یکدیگر باشند و فردای قیامت در صورت برخورداری از حق شفاعت، شفیع یکدیگر باشند.

دبیرخانه ویژه برنامه «آینه با آینه» در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، فرهنگ‌سرای اخلاق واقع است و شماره تلفن 33355036 آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

نظر شما