جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
رییس فرهنگ‌سرای قرآن با اعلام اجرای طرح «از جوانان بیاموزیم» با محور پرسش و پاسخ و ارائه راهکارهای قرآنی برای حل مشکلات نسل جوان، گفت: به زودی مسابقات «سراج» ویژه جلسات قرآنی شهر تهران برگزار می‌شود.
آغاز اجرای طرح قرآنی «از جوانان بیاموزیم» از یکم شهریور/ برگزاری مسابقات «سراج» ویژه جلسات قرآنی تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی‌اکبر توپچی رییس فرهنگ‌سرای قرآن با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا اظهار کرد: ما به طور منظم دوره‌ها و ترم‌های متعدد آموزش قرآن را در فرهنگ‌سرا داریم و به طور متوسط هر هفته ۷۰ کلاس آموزشی در حوزه هایی نظیر روخوانی، روان‌خوانی، تدبر، تفسیر و ... در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای قرآن ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که در این ترم داشتیم و تا اواخر تابستان نیز ادامه پیدا می‌کند، برگزاری کارگاه «قرآن و زندگی» است. همچنین جلسات «هنر تلاوت» با حضور «احمد ابوالقاسمی»، چهره بنام و بین المللی قرآن نیز سه‌شنبه ها در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، برنامه‌ای با عنوان «عصرانه‌های شادی» ویژه نوجوانان دختر و پسر به صورت جداگانه برگزار می شود که شامل برنامه‌های ورزشی و تفریحی در کنار برنامه‌های قرآنی است.

توپچی اضافه کرد: طرح «از جوانان بیاموزیم» به همت فرهنگسرا و همراهی استادان عرصه روان‌شناسی از یکم شهریور ماه آغاز شده، این جلسات بر محور گفت و گوی آزاد با جوانان در کنار طرح سوال و جواب و مسایل و مشکلات این نسل همراه با ارائه راهکارهای قرآنی است.

توپجی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: به زودی در مورد مسابقات قرآنی «سراج» هم اطلاع‌رسانی می کنیم و تلاش است تا این مسابقات به صورت ماهانه برگزار شود. این مسابقات ویژه جلسات قرآنی شهر تهران برگزار می شود.

رییس فرهنگ‌سرای قرآن درباره میزان اثرگذاری طرح‌های قرآنی نظیر طرح ۱۴۳۵ در ترویج فرهنگ قرآن، خاطرنشان کرد: از ویژگی های طرح های قرآنی این چنینی جذب جوانان است، آنها تلاش می کنند خود را با طرح منطبق کنند و در حوزه هایی نظیر حفظ، قرائت، مفاهیم رقابت ایجاد می شود. هر کسی برای رسیدن به جایگاه برتر تلاش می کند تا بهترین باشد، طبیعتا برای تحقق این امر می کوشد سر و کار بیشتری با مباحث قرآنی پیدا کند که این خود به تنهایی تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن دارد.

منبع: شبستان
نظر شما