پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ گفت: ساختمان شماره ۲ فرهنگ‌سرای عترت در میدان آیینی امام حسین(ع) فضای مناسبی برای تبدیل شدن به مکانی فرهنگی برای فعالیت‌های نمایشی آیینی و سنتی دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری، چند روز قبل در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره آیین‌های سنتی که با حضور مسئولان برگزار شد، علی نصیریان از پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون از شهردار تهران خواست تا مکانی دائمی برای اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

مصطفی بیات مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۲ با اشاره به این موضوع گفت: ساختمان شماره ۲ فرهنگ‌سرای عترت در میدان آیینی امام حسین(ع) فضای مناسبی برای تبدیل شدن به مکانی فرهنگی برای فعالیت‌های نمایشی آیینی و سنتی دارد.

بیات در معرفی این ساختمان گفت: ساختمان شماره ۲ فرهنگ‌سرای عترت ۳۰۰ صندلی و ۱۵ کلاس استاندارد و مناسب آموزشی دارد. امکان اینکه در این فضا پنج کلاس استاندارد و مدرن برای تمرین تئاتر ایجاد شود وجود دارد و از این رو پیشنهاد می‌کنیم این ساختمان به‌ عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های آیینی و سنتی هنرمندان انتخاب شود.

وی افزود: ساختمان شماره ۲ فرهنگ‌سرای عترت با اندکی هزینه به چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باز می‌گردد. همچنین رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید ویژه‌ای بر فعال کردن این ساختمان دارد. در صورتی که شهردار منطقه ۱۲ با اختصاص منابع، به تجهیز سالن‌ها اقدام کند، سرانه فضاهای فرهنگی و هنری منطقه رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد و می‌توانیم ساختمان را به پاتوق فعالیت‌های هنرمندان کشور در زمینه فعالیت‌های آیینی و سنتی تبدیل کنیم. 

بیات معتقد است دسترسی مناسب به سیستم‌های حمل‌ و نقل عمومی، موقعیت خاص جغرافیایی و فضای مناسب برای اجرای تئاترهایی با مضامین سنتی و دینی این امکان را به وجود می‌آورد که در همه ایام سال با اجرای برنامه‌های خاص از فضای ایجاد شده بهترین بهره‌برداری را انجام دهیم.
نظر شما