پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۸۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
حجت‌الاسلام وحیدی در صد و پنجاه و چهارمین برنامه «در کوی نیکنامان» گفت:
حجت‌الاسلام وحیدی در برنامه «در کوی نیکنامان» که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۸ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد، گفت: دینی که بازیچه انسان‌های بی‌رحم شود، دین نیست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «در کوی نیکنامان» پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۸ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. این برنامه از ساعت ۷ با قرائت دعای توسل و زیارت عاشورا آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام وحیدی ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک دهه ولایت، بیان کرد: دین واقعی چیزی است که احدی نمی‌تواند از آن سوءاستفاده کند. دین باید یک حقیقت زنده باشد. دین خود علی(ع) است. یک ثانیه نتوانستند از علی(ع) سوءاستفاده کنند و او را به بازی بگیرند. دینی که بازیچه انسان‌های بی‌رحم شود، دین نیست. دین اسلام بازیچه داعش، طالبان و القاعده شده است. عمروعاص با قرآن، سپاه علی(ع) را با شکست مواجه کرد. دین، حقیقت امیر مؤمنان است. باید این حقیقت را کشف کرد و به آن متصل شد.

وی ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) دست علی(ع) را بلند می‌کند و می‌فرماید من کنت مولاه فهذا علی مولاه، یعنی از این به بعد دین تو علی است. علی(ع) است که قرآن را تفسیر می‌کند. اگر از علی(ع) قرآن را نشنوی، از شمر و ابن‌ملجم می‌شنوی. اینها قرآن‌خوان‌های حرفه‌ای بودند. علی(ع) است که به نمازهایتان ارزش می‌دهد.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: حالِ خوش داشتن چیزی نیست که انسان ادعایش بکند. حالِ خوش یک امر درونی است که باید به آن رسید. شیعه بودن این نیست که چون پدر و مادرت شیعه بودند، تو هم شیعه هستی. شیعه بودن ادعا نیست، شاید حتی شخصی غیرمسلمان باشد، مانند جرج جرداق که مسیحی بود و ۲۰۰ مرتبه نهج‌البلاغه را خواند و به علی رسید و با علی زندگی کرد.

حجت‌الاسلام وحیدی در ادامه مبحث دین توضیح داد: باید در دل و جانت و در اعماق روحت یک اتفاق واقعی بیفتد. اگر متصل شدی، به دین رسیدی. ملاک فقط این ظاهر نیست بلکه ملاک، درونت است. الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ؛ خود علی دینکم است. وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی؛ نعمتم را تمام کردم یعنی نعمت علی را تمام کردم. وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ راضی شدم که اسلام دینتان باشد. اسلامی که خدا راضی شد دینمان باشد، ولایت امیر مؤمنان علی(ع) است.

وی اضافه کرد: برای اینکه با حقیقت علی(ع) آشنا شویم دو راه دارد: اول اینکه مطالعه و بررسی و تلاش کنیم. دوم اینکه آن قدر عجز و ناله و التماس و خواهش به خود امام داشته باشیم تا راه را به ما نشان بدهند و شاید این مسئله سال‌ها به طول انجامد. از خود امیر مؤمنان بخواهیم تا قبل از مرگ مددی کنند و از ما دستگیری کنند تا بتوانیم نورانیت آن حضرت را درک کنیم و به آن برسیم. خدا نکند آدم بمیرد و دستانش در دستان علی(ع) قرار نگیرد و فقط یک عمر ادعا کرده باشیم و حرف زده باشیم. روزی که دستان ما در دستان امیر مؤمنان قرار گیرد، آن روز، روز دینداری ما شیعیان است.

در ادامه مادر و پدر شهید محمود مرادی غیاث‌آبادی خاطره‌ای از فرزند شهیدشان برای حاضران در نشست بیان کردند و در پایان حجت‌الاسلام وحیدی، لوح یادبود سنگی منقش به عکس شهید و هدیه‌ای نیز به رسم یادبود از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ به خانواده شهید اهدا کرد.
نظر شما