جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
نشست نقد و بررسی فیلم مستند «انحصار ورثه» که نگاهی بر زندگی شهید مرتضی آوینی دارد، شنبه ۹ شهریور در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم مستند «انحصار ورثه» ساخته محمدعلی شعبانی که نگاهی بر زندگی شهید مرتضی آوینی دارد، روز شنبه ۹ شهریور ساعت ۱۸ در کانون «یک فیلم یک تجربه» فرهنگ‌سرای فردوس با حضور نویسنده و کارگردان، سایر عوامل فیلم و افشین فکوری به عنوان کارشناس مجری، نمایش داده و نقد و بررسی می‌شود.

فیلم مستند «انحصار ورثه» برای اولین بار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و در بخش جایزه شهید آوینی، برنده‌ی جایزه ویژه دبیر جشنواره شد؛ سپس به عنوان یکی از ۱۱ اثر مستند منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، در این رویداد ملی به نمایش درآمد.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۲ دقیقه‌ای آمده است: «مرتضی آوینی که بود و چگونه تبدیل به بزرگترین برند فرهنگی انقلاب اسلامی شد؟»

عوامل تولید مستند «انحصار ورثه» عبارت است از؛ پژوهشگر، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: محمدعلی شعبانی؛ مشاور پروژه: مرتضی شعبانی؛ تصویربرداران: مهدی آزادی و میثم ریاحی؛ صدابردار: عادل انیسی؛ صداگذار: احمد افشار؛ گوینده متن: ناصر طهماسب؛ مدیر تولید: مجید نیکبخت؛ مشاور هنری: داود کاظمی؛ عکاس: یوسف قاسمی؛ گرافیست: امیرحسین معظمی؛ تهیه‌کنندگان: محمدعلی شعبانی و حسین افشار.

محمدعلی شعبانی متولد ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی سینماست. در کارنامه فیلم‌سازی او، ساخت مستندهای سمفونی استیضاح، ملی بدون کارت، صبحانه با طعم مرگ، ۱۰۸ سال تنهایی و... به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما