سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
همزمان با سالروز تأسیس فرهنگسرای خاتم عنوان شد
رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) همزمان با سالروز تأسیس این فرهنگ‌سرا عنوان کرد: سالانه ۵ هزار نفر از امکانات آموزشی فرهنگ‌سرا استفاده می‌کنند و بیش از ۵۰ هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی مختلف حضور پیدا می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هفتم شهریور سال ۱۳۸۵، فرهنگ‌سرای خاتم(ص) برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی و فرهنگی منطقه ۱۸ و با نگاه ویژه به سیره پیامبر اکرم(ص) در شهرک ولی‌عصر(عج) افتتاح شد. فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با برگزاری دوره‌های آموزشی و تفریحی مختلف برای همه گروه‌های سنی منطقه، سعی در رشد فضائل اجتماعی و دینی شهروندان و جذب آنان در جریان فرهنگی انقلاب اسلامی دارد.

به مناسبت سالروز افتتاح فرهنگ‌سرای خاتم(ص)، محمدصادق دهنادی رییس این فرهنگ‌سرا در گفت‌وگو با افکارنیوز بیان کرد: در گذشته این مجموعه در قالب فرهنگ‌سرای هویتی نوجوان فعال بود. پس از واگذاری فرهنگ‌سرای رازی به شهرداری و ایجاد امکانات مختلف مانند شهربازی و... برای نوجوانان، فرهنگ‌سرای هویتی نوجوان به آنجا نقل مکان کرد. پس از گذشت چند سال، به منظور بررسی ابعاد شخصیتی و فرهنگی حضرت رسول اکرم(ص)، فرهنگ‌سرای خاتم(ص) در منطقه ۱۸ تهران تأسیس شد. این فرهنگ‌سرا علاوه بر فعالیت‌های عمده در زمینه‌های فرهنگ عمومی، نگاهی ویژه به نشر اخلاق و رفتار رسول‌الله(ص) دارد.

دهنادی افزود: در این فرهنگ‌سرا چندین فعالیت عمده مانند فعالیت‌های آموزشی برای سنین مختلف انجام می‌شود. این فعالیت‌ها شامل دوره‌های آموزشی مهارت اجتماعی، دینی، قرآنی، هنرهای تجسمی و... است. فرهنگ‌سرای خاتم(ص) در کنار سایر فعالیت‌ها، به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با نگاه ویژه به نوجوانان و جوانان می‌پردازد. همچنین بخش کودک این فرهنگ‌سرا در زمینه برنامه‌های متنوع آموزشی و تفریحی بسیار فعال است.

وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی در زمینه علوم قرآنی، شناخت سیره حضرت رسول اکرم(ص) و آشنایی با نهج‌البلاغه به صورت تخصصی به آموزش نسل جوان می‌پردازد. سالانه ۵ هزار نفر از امکانات آموزشی فرهنگ‌سرا استفاده می‌کنند و بیش از ۵۰ هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی مختلف حضور پیدا می‌کنند. همچنین کتابخانه استاد حکیمی با بیش از دو هزار عضو فعال در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی فعال است.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سرا در اشتغال‌زایی در منطقه تأثیر داشته، اظهار کرد: مربیان دوره‌های آموزشی از متخصصان همین محله هستند که باعث ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان در منطقه نیز شده است. در حال حاضر ۳۰ نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

دهنادی درباره مراکز تابعه این فرهنگ‌سرا گفت: ۶ کتابخانه، دو خانه فرهنگ و یک نگارخانه زیر نظر این فرهنگ‌سرا در نواحی مختلف منطقه فعالیت می‌کنند.

بهنام جعفری رییس خانه فرهنگ رشد منطقه ۱۸ در محله شهرک امام خمینی(ره) نیز درباره فعالیت‌های این مرکز گفت: سال ۹۱ فعالیت این مرکز به عنوان مرکز رشد کودک آغاز شد، اما پس از واگذاری به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۶، این مرکز به «خانه فرهنگ رشد» تغییر نام داد.

وی ادامه داد: این مرکز به همراهی دو کانون به نام‌های کانون بانوان، با برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات قرآنی، تربیت دینی و کانون آیه‌های از زلال، با فعالیت در زمینه سلامت، تحکیم خانواده و... برای سنین ۳ تا ۵۰ سال با برگزاری  برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و سرگرمی فعال است.

رییس خانه فرهنگ رشد با اشاره به اینکه این خانه فرهنگ زیر نظر فرهنگ‌سرای خاتم(ص) فعالیت می‌کند، افزود: این مرکز روزانه ۲۵۰ مراجعه‌کننده دارد و فعالیت‌هایی مانند مهدکودک، پیش از دبستان، موسسه خلاقیت، آموزش زبان انگلیسی، نقاشی، مشاوره و روانشناسی، کلاس‌های موسیقی، چرتکه، رباتیک و... بسیار مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفته است.

منبع: افکارنیوز

نظر شما