جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کانون ادبیات داستانی سرو برگزار می‌کند
فرهنگ‌سرای سرو با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو، نشست بررسی مکاتب ناتورالیسم و اکسپرسیونیسم را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نشست از سلسله نشست‌های ادبیات داستانی سرو با رویکرد بررسی نقش مکاتب ادبی در هنر داستان‌نویسی، با حضور ابوالفضل درخشنده، نفیسه سعیدبخش (ارائه مکتب ناتورالیسم) و مهرداد عادلی (ارائه مکتب اکسپرسیونیسم) در روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای سرو برگزار خواهد شد.

در این نشست، کارشناسان کانون ادبیات داستانی سرو، مکاتب ادبی را به ترتیب پیدایش آنها ارائه می‌کنند و در دو بخش به واکاوی و معرفی می‌پردازند.

در بخش اول که شامل کلیات است، به معرفی مکتب، تاریخچه و محل آن مکتب، ریشه‌های مکتب از بُعد تاریخی، فلسفی، اجتماعی، هنر، معماری، نقاشی و...، اصول و ویژگی‌های مکتب، نقطه تمرکز مکتب یا موضوع محوری آن، تأثیراتی که این مکتب بر ادبیات داستانی گذاشته است و... پرداخته می‌شود. در اصل، بیان اینکه این مکتب سعی در از بین بردن چه نقصی در مکتب قبلی داشته و چه زمینه‌هایی باعث بروز مکتب بعدی شده است.

در بخش دوم به جزئیات و به طور ویژه به تطبیق ویژگی‌های بنیادی هر مکتب با تکنیک‌های موجود داستان‌نویسی پیشرفته پرداخته می‌شود تا قابلیت‌های هر مکتب برای بهره‌گیری از تکنیک‌های داستانی آشکار شود که در نهایت، کارشناس هر مکتب پاسخگوی این سؤال خواهد بود که «آیا این مکتب توانسته است تکنیک جدیدی به هنر داستان‌نویسی اضافه کند یا خیر؟»

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 
نظر شما