پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ در دهه ی اول ماه محرم اعلام شد.
ویژه‌برنامه‌های دهه اول ماه محرم در منطقه ۱۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو رییس فرهنگ‌سرای خاوران گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته آیین تعزیه‌‌خوانی برگزار می‌‌شود و مردم جنوب شهر تهران همچون سال‌های پیش در این آیین سنتی عزاداری که در سال‌‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است شرکت می ‌کنند.

قضات‌لو در تشریح ویژه‌برنامه‌های دیگر به نمایشگاه «عکس‌های عاشورایی» اشاره کرد و ادامه داد: عکس ‌های اين نمايشگاه‌ها با موضوع مسير حرکت امام حسين (ع) از مدينه تا کربلا، روز واقعه عاشورا و شهادت ۷۲ تن و... با هدف زنده نگه داشتن پیام قیام عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری به نمايش در می‌آيد.

رییس فرهنگ‌سرای خاوران در ادامه تشریح ویژه برنامه‌‌های ماه محرم، به مراسم سوگواری با عنوان «باب الحوائج» ویژه شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور نوزادان شیرخواره و به یاد کودکان شهید واقعه عاشورا چهارم محرم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های عزاداری همراه با خواندن زیارت عاشورا، داستان سرایی و روایت گویی نقش کودکان در کربلا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مسابقه کتابخوانی همراه با اهدای جوایز، برپایی شب شعر عاشورایی با حضور شعرای برجسته، نمایش فیلم‌‌های مستند با موضوع محرم و عاشورا و... از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

وی در پایان گفت: فرهنگ‌سرای خاوران با توجه به رسالت بزرگی که در سنگر بزرگترین فرهنگ‌سرای خاورمیانه دارد، در برگزاری هر چه باشکوه‌ تر مجلس اباعبدالله (ع) و مراسم سوگواری دهه اول محرم همراه با قرائت زیارت عاشورا تلاش می‌کند.
نظر شما