پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
با فرارسیدن ماه محرم، نمایشگاه تصویرسازی عاشورا ۱۲ شهریور تا ۲۸ مهر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش در می‌آید.
نمایشگاه «تصویرسازی عاشورا» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «تصویرسازی عاشورا»  شامل ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند تصویرگر فعال و شناخته‌شده است. این نمایشگاه  با هدف توجه به حماسه عاشورا از منظر هنر تصویرگری برنامه‌ریزی شده و  به وقایع نگاری عاشورا می‌پردازد.

آثار ارائه شده، فارغ از متن و به صورت تصویرسازی مستقل خلق شده‌اند. برخی از هنرمندان با الهام گرفتن از تصاویر عامیانه، نگارگری و چاپ سنگی، جامه نوینی بر پیکره سنت تصویرسازی عاشورایی پیشینیان پوشانده‌اند و برخی نیز با رویکردهای معاصر و جدید، تصاویر خود را خلق کرده‌اند. با این حال، آنچه که نقطه اشتراک میان این تصاویر به شمار می‌آید، روایتی خلاقانه و بدیع از نبرد خیر و شر است.

اکبر نیکان پور، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، پژمان رحیمی‌زاده، کیانوش غریب‌پور، نگین احتسابیان، راهله برخورداری، علی بوذری، ماهنی تذهیبی، هدا حدادی، سحر حق گو، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی پور، نوشین صفاخو، حسام الدین طباطبایی، حسن عامه کن، علی رضا گلدوزیان، مانلی منوچهری، رضا مکتبی  هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند که آثار تصویرسازی آنها به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با تلفن ۲۲۰۲۴۸۴۸ تماس بگیرند.

نظر شما