شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
به همت مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری
مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های پویش کتابخوانی محرم و صفر سال ۹۸ را با عنوان «کتیبه شیدایی» در قالب مجموعه‌برنامه‌های فرهنگی «جلوه سوگ» برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های پویش کتابخوانی محرم و صفر سال ۹۸ با عنوان «کتیبه شیدایی» در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی «جلوه سوگ» خبر داد و گفت: «کتیبه شیدایی» مجموعه‌برنامه‌های حوزه کتاب در ۶ عنوان برنامه همزمان با فرا رسیدن ایام عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

وی افزود: مسابقه مجازی کتابخوانی از گفتار هفتم کتاب «همرزمان حسین(ع)» تالیف مقام معظم رهبری، یکی از برنامه‌هایی است که با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی از آغاز ماه محرم به مدت یک ماه اجرا می‌شود. برگزاری نشست‌های رونمایی و معرفی کتاب، کتابخوانی و... در حوزه کتاب‌های عاشورایی با عنوان «محفل مقتل» در مناطق ۲۲ گانه دیگر برنامه پیش‌بینی‌شده است. 

کرد در ادامه با اشاره به برنامه «تکیه کتاب» گفت: در این برنامه نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب‌های عاشورایی با هدف افزایش آگاهی شهروندان از تازه‌های نشر با موضوع محرم برپا می‌شود. همچنین ویژه‌برنامه «اتو تکیه» با حرکت کتابخانه‌های سیار در قالب چهار دستگاه اتوبوس و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اجرای مراسم تعزیه‌خوانی و نمایش‌های آیینی عاشورایی و... در سطح شهر تهران میزبان علاقه‌مندان است. 

وی ادامه داد: معرفی کتاب با موضوع محرم و پیام‌های عاشورایی به ویژه مقاتل معتبر در قالب اینفوگرافی و برپایی «نمایشگاه مجازی کتب عاشورایی» با ارائه فهرستی از آثار منتشر شده و موجود در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری با موضوع سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و یاران ایشان دیگر برنامه‌های «کتیبه شیدایی» خواهد بود. 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با ماه‌های محرم و صفر سال ۱۴۴۱ هجری قمری مصادف با ۱۳۹۸ هجری شمسی، ۳۵ عنوان برنامه در قالب سه هزار اجرای متنوع با عنوان کلی «جلوه سوگ» را در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌کند.

نظر شما