پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
آیین اختتامیه جمع‌آوری كتاب‌های اهدايی شهروندان به مناطق سیل‌زده، چهارشنبه ۱۳ شهریور در مرکز مبادله کتاب فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه جمع‌آوری كتاب‌های اهدايی شهروندان به مناطق سیل‌زده با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی، منصور احمدلو رییس فرهنگ‌سرای بهمن و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری، چهارشنبه ۱۳ شهریور در مرکز مبادله کتاب فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.

ارسال ۲۰ هزار جلد کتاب اهدایی به مناطق سیل‌زده

کُرد: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری محلی برای احیای کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده

در ابتدای مراسم ایمان کرد ضمن خیر مقدم و تشکر برای همکاری در این اتفاق مهم،‌ گفت: در روزهای آغازین سال نو شاهد اتفاق تلخی بودیم که همه ما را متالم کرد. سیل زندگی و جان بسیاری از هموطنان ما را با خود برد. اگر چه سیل اتفاق ناگواری برای همه بود اما عقبه‌ای برای آن ایجاد شد و آن سیل مهربانی مردم بود که رقم خورد.

وی افزود: احیای کتابخانه‌ها و توجه مسائل فرهنگی مردم سیل‌زده ایده‌ای بود که در همان روزهای ابتدایی بعد از اتفاق سیل مطرح شد. به دستور ریاست سازمان فرهنگی هنری این ایده حالت اجرایی گرفت و یک فراخوان عمومی برای جمع آوری کتاب‌ها منتشر شد و کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری پایگاه جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی شدند. چیزی حدود ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری و دسته‌بندی شده است و هفته آینده به لرستان و خوزستان ارسال خواهد شد.

کُرد در پایان گفت: بعد از ارسال کتاب‌ها طرح بعدی یعنی تجهیز کردن کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده اجرایی می‌شود.

ارسال ۲۰ هزار جلد کتاب اهدایی به مناطق سیل‌زده

فاطمیان‌پور: ایران در دل خود یک سازمان فرهنگی هنری دارد
در ادامه مراسم سید علیرضا فاطمیان‌پور ضمن تسلیت ایام محرم گفت: ۲۰ هزار جلد کتابی که امروز آماده ارسال است ثمره بخشی از فعالیت‌های خودجوش دوستان در سازمان فرهنگی هنری بوده است.

وی افزود: وقتی مجموعه اتفاق‌های فرهنگی و رویدادهای کشور را رصد می‌کنم، میبینم ایران عزیز در قلب خود یک سازمانی به عنوان سازمان فرهنگی هنری دارد. به جرات می‌توانم عرض کنم که هیچ مجموعه و نهاد فرهنگی در کشور وجود ندارد که رویداد‌های متنوع و متکثری مثل سازمان فرهنگی هنری داشته باشد. این اتفاق‌ها با وجود تمام محدودیت‌ها و عدم توجه به یک مجموعه که سالهاست خدمات عمومی و خصوصی در حوزه مباحث فرهنگی به عموم مردم ارائه می‌کند، افتاده است. 

فاطمیان‌پور در ادامه گفت: فرهنگ‌سراهای خاص در مناطق به فرهنگ‌سرای عموم تبدیل شد. به این جهت که نیازهای متنوعی به سمت آنها می‌آمد. این نشاد می‌دهد که سازمان فرهنگی هنری پویا بوده، پویا هست و خواهد بود و ثمره این خروجی حوب انصافا چیزی جز منابع انسانی خوب نیست. سازمان فرهنگی هنری به لطف نیروهای متعهد و متخصص تا به امروز خدماتی زیادی به مردم تهران و اقصی نقاط ایران رسانده و امیدواریم که این مسیر هر روز پر رونق و با شتاب بیشتری طی شود. 

ارسال ۲۰ هزار جلد کتاب اهدایی به مناطق سیل‌زده

در پایان مراسم منصور احمدلو به رسم میزبانی خیر مقدم گفت و در ادامه بیان کرد: خوشحالم که در یک سازمان فعال مشغول به فعالیت هستم. سازمانی که نسبت به هر امری که خیری در آن است اندیشه‌ای دارد. بدون اغراق این سازمان مملو از افراد متفکر است و این اتفاق یعنی ارسال کتاب به مناطق سیل‌زده نیز زاییده همین تفکرات است. خوشحالم که کتاب و کتابخانه مرکز توجه قرار گرفته است و امیدوارم کتاب‌های امیدآفرین به دست هموطنان سیل‌زده برسد تا آینده بهتری را برای این کشور رقم بزند. از همه عزیزانی که در اجرایی شدن این طرح کمک کردند تشکر می‌کنم.

۲۰ هزار جلد کتابی که در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری گردآوری شده است هفته آینده به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شوند.

نظر شما