پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از راه اندازی پویش «بگو سلام بر حسین (ع)» با هدف جمع آوری هدیه و نذورات مردمی برای تهیه آب در محرم امسال خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید گفت: یکی از آداب دوست داشتنی سبک زندگی حسینی یاد کردن از عطش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هنگام نوشیدن آب است که سفارش خود حضرت است. این رفتار در زندگی ما ایرانیان جای خود را باز کرده به نحوی که حتی کودکان مان نیز به تبعیت از بزرگترها پس از نوشیدن آب سلام بر حسین (ع) را تکرار می‌کنند.

وی افزود: در حدیث معتبری از امام صادق (ع) نقل شده است که : حضرت آب طلب کردند و همین که آب را نوشیدند منقلب شدند و چشم مبارکشان پر از اشک شد سپس به یاران حاضر فرمودند خدا لعنت کند قاتل حسین(ع) را، بنده‌ای نیست که آب بنوشد و حسین (ع) را یاد کند و قاتلش را لعنت کند مگر اینکه خدا صد هزار حسنه برایش بنویسد و صدهزار گناه از او پاک کند و او را صد هزار درجه معنوی بالا ببرد و خدای متعال او را در روز محشر با دلی شاد و آرام محشور کند. 

رییس فرهنگ‌سرای امید اضافه کرد: در همین راستا و همزمان با آغاز ماه محرم الحرام پویش «بگوسلام بر حسین(ع)» با هدف هدیه آب به یاد اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارشان راه اندازی شده و قرارا است هدیه و نذورات مردمی برای تهیه آب و توزیع آن در میان عزاداران حسینی را جمع آوری و فرهنگ نیک سلام بر اباعبدالله الحسین (ع) را هر چه بیشتر اشاعه و گسترش دهیم.

مرضیه خسروی در پایان ضمن دعوت از علاقه‌مندان گفت: شهروندان عزیز می‌توانند نذورات و هدایای خود که آب معدنی خواهد بود را به مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۳ شامل فرهنگ‌سرای امید، خانه فرهنگ مهرآور، خانه فرهنگ حافظیه و تمامی سراهای محلات منطقه ۱۳ ارسال کنند و چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بود با شماره 33302589 تماس یا به نشانی فرهنگ‌سرای امید؛ خیابان ۱۷ شهریور شمالی، بالاتر از میدان شهدا، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند.

نظر شما