سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
نمایشگاهی از نقاشی‌خط‌های ۹ هنرمند با عنوان «نقش و نقل عاشورا» و چهار پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، نمایشگاهی از نقاشی‌خط‌های ۹ هنرمند با عنوان «نقش و نقل عاشورا» و چهار پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه چهار پرده عاشورایی به هنرمندی محمدرضا حسینی و آثار هنرمندان نقاشی‌خط از جمله روح‌الله حسین‌زاده، محمد اردلانی، هانی شرار، حسن صالح ریاحی، عظیم فلاح، سمیرا گلزاد، مرضیه بهرامی، زهرا بهرامی به نمایش در می‌آید و نمایشگاه روز جمعه ۱۵ شهریورماه در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی افتتاح خواهد شد.

در این چهار پرده که بزرگ‌ترین تابلوی واقعه عاشورایی در ابعاد ۵۰۰*۲۰۰ سانتی‌متر و تکنیک رنگ و روغن بر روی بوم است، جلوه‌هایی از عاشورا را به تصویر کشیده شده است.

در نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط از چهار شیوه و گرایش و تکنیک‌های اکرولیک، ترکیب مواد، مرکب، ورق طلا و غیره استفاده شده است.

هنرمندان در این رویداد تلاش کرده‌اند از رهگذر آثارشان در مسیر ابراز ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) گام بردارند.

این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ آماده استقبال از هنردوستان است و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ‌موزه هنر ایرانی، نگارخانه پردیس مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس بگیرند. 

نظر شما