شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
همایش بزرگداشت جلال آل احمد به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت این نویسنده در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.
بزرگداشت «جلال آل‌احمد» در فرهنگسرای سروبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش بزرگداشت نویسنده نامدار ایرانی «جلال آل احمد» دوشنبه ۲۵ شهریور در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود. 

در این همایش که با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت آن نویسنده نامدار برپا می‌شود، فرهیختگانی نظیر یحیی یثربی،‌ عبدالحسین خسروپناه، سید محمد حسینی، محسن محبی، فریدون مجلسی، محمد حسین دانایی، محمدرضا کائینی و شهین اوجاق علیزاده صحبت کرده و به بررسی اندیشه‌های این نویسنده خواهند پرداخت. علاوه بر این، با پخش مستندی «جلال آل احمد» و یادی از سیمین دانشور، یاد و خاطره این زوج نویسنده زنده خواهد شد. 

جلال آل احمد را باید یکی از نویسندگان و اندیشمندان قرن معاصر دانست که تأثیرگذاری زیادی بر اتفاقات سیاسی و اجتماعی عصر خود داشت. او از جمله نویسندگان پرکار و اثرگذار معاصر است که به خوبی شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عصر خود را در آثارش منعکس کرده و به نقد آن‌ها پرداخته است. آل احمد در جایگاه یک متفکر اجتماعی نیز ظاهر شده و نقش بسزایی در کشمکش‌های فکری و نظری دهه‌های ۳۰ و ۴۰ تاریخ معاصر ایران داشته است. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز دوشنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۱۷ به فرهنگ‎سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، خیابان ساعی ۲ مراجعه کنند.
نظر شما