شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
نشست کتابخوانی «قدم با قلم» با معرفی و بررسی کتاب «رمق» با حضور مجید اسطیری نویسنده و پری رضوی یام و شهریار عباسی به عنوان کارشناس و منتقد سه‌شنبه ۲۶ شهریور در کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست کتابخوانی «قدم با قلم» با معرفی و بررسی کتاب «رمق» با حضور مجید اسطیری نویسنده و پری رضوی یام و شهریار عباسی به عنوان کارشناس و منتقد سه‌شنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۷ در کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود. 

رمان «رمق» اثر تازه مجید اسطیری در انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. این رمان در ۱۶۸ صفحه، روایت سرگشتگی‌های جوانی به نام رئوف است که ورزشگاه امجدیه تهران مامن تنهایی‌های اوست. رمان «رمق» در بستر بازی‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۱۳۴۷ روایت می‌شود و با بازی فوتبال ایران و اسرائیل به پایان می‌رسد. همان بازی تاریخی که در ورزشگاه امجدیه (شیرودی کنونی) برگزار شد و با پیروزی تیم ملی کشورمان خاتمه یافت. نویسنده از دل ماجراهای این داستان فوتبالی، به وضعیت فرهنگی آن سال‌ها از جمله پدیده هیپی‌گری نیز می‌پردازد. این رمان در یازدهمین جشنواره داستان انقلاب تقدیر شد.

در بخشی از این داستان می‌خوانیم: خیلی با خودم کلنجار رفته بودم که ببینم آن چیز خاص چیست؟ آن ویژگی منحصر به فردی که توی امجدیه وجود داشت و جای دیگری نمی‌شد پیدایش کرد. به بغل دستیم نگاه می‌کردم که از پاکت تخمه بیرون می‌آورد و می‌شکست. درباره هر پاس یا پرتاب اوت اظهار نظر می‌کرد و کت چرکمردش نشان می‌داد که نباید چیزی بیشتر از یک کارمند رده پایین باشد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای خانواده واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند. 

نظر شما