شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
جام ولایت اصحاب رسانه روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ماه با حضور جمعی از اهالی رسانه در فرهنگ‌سرای رسانه افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین دوره جام ولایت اصحاب رسانه روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ماه با حضور جمعی از اهالی رسانه، خانواده شهید افشار و خانواده زنده‌یادان میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی در فرهنگ‌سرای رسانه افتتاح شد.

در ابتدای این برنامه، محمد عزیزی دبیر اجرایی این مسابقات گفت: سال گذشته موفق شدیم با حمایت بانک ملت و مشارکت فرهنگ‌سرای رسانه و دیگر نهادها، نخستین دوره این مسابقات را برای اهالی رسانه برگزار کنیم. بازتاب خبری این مسابقات نشان می‌داد که این برنامه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در اولین دوره، بیش از ۴۸ تیم ثبت‌نام اولیه داشتند که بعد از بررسی مدارک، ۴۰ تیم در مسابقات حضور پیدا کردند، نزدیک به سه ماه درگیر بازی‌ها بودیم و بازتاب بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: تلاش کردیم این دوره را به صورت تخصصی‌تر برگزار کنیم و به همین دلیل به دنبال کیفیت رفتیم. البته در این دوره نیز بیش از ۴۰ تیم برای حضور در جام ولایت درخواست دادند، ولی با فیلترهایی که گذاشته شد، تلاش کردیم تنها اصحاب رسانه در این مسابقات شرکت کنند و با این فیلترها ۲۴ تیم موفق شدند ثبت‌نام قطعی را انجام بدهند. این مسابقات چند روز پیش قرعه‌کشی شد و امروز هم افتتاحیه دومین دوره این مسابقات برگزار می‌شود. پس از این مراسم، مسابقات در زمین فوتسال چندمنظوره فرهنگ‌سرای رسانه آغاز می‌شود و تا هفته اول مهر ماه مسابقات فینال را برگزار خواهیم کرد و برگزیدگان مشخص خواهند شد.

عزیزی تاکید کرد: برای وزین‌تر کردن مسابقات، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را هم به عنوان حامی برگزارکننده مسابقات وارد کردیم. همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگ‌سرای رسانه امکانات خود را در اختیار ما قرار دادند و البته انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران به عنوان متولی برگزارکننده مسابقات حضور دارند. در کنار اینها، بانک ملت به عنوان اسپانسر حضور دارد و کمک می‌کند تا این مسابقات با بهترین کیفیت برگزار شود.

او یاد شهدای رسانه و افرادی که در این راه جان خود را از دست دادند، گرامی داشت و گفت: وقتی صحبت از اهالی رسانه می‌شود، یاد کسانی می‌افتیم که امروز جایشان در بین ما خالی است. ما این مسابقات را به عنوان بهترین فرصت غنیمت شمردیم تا در این مراسم افتتاحیه یاد و خاطره‌شان را گرامی داریم و از خانواده‌هایشان تجلیل کنیم. یاد شهید علیرضا افشار که در هواپیمای ۳۳۰ حضور داشتند را گرامی می‌داریم و هم‌چنین یاد و خاطره زنده‌یادان میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی که در حادثه سقوط هواپیما در کوه‌های آلپ جان خود را از دست دادند. چندی پیش، مهدی نفر را در یک سانحه رانندگی از دست دادیم و مهدی شادمانی نیز اخیراً به دلیل سرطان جان خود را از دست داد.

در بخش بعدی برنامه علی‌اکبر صابریان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بانک ملت بیان کرد: در عصر ارتباطات، اهمیت رسانه‌ها صدچندان است و در عصر حاضر، بدون حضور رسانه‌ها هیچ ارتباطی رخ نخواهد داد. ما در بانک ملت به این نقطه رسیدیم که اهمیت رسانه‌ها در امور اقتصادی و بانکی استراتژیک است و تعامل خوبی با رسانه‌ها داریم. سال گذشته پیشنهاد دادند که جام رسانه و ولایت را در حوزه فوتبال داشته باشیم تا بهانه‌ای شود این عزیزان را در کنار هم قرار بدهیم. مطمئناً پیوند ورزش با رسانه پیوند مقدس و مهمی است. خوشحالیم که در جام دوم نیز افتخار حمایت مالی از این مسابقات را داریم و امیدواریم بتوانیم با تمام مقدورات خود از این قشر فرهنگی جامعه حمایت کنیم.

پدر میلاد حجت‌الاسلامی که یکی از مهمانان این برنامه بود در سخنانی گفت:‌ پسرم میلاد چهار سال و نیم پیش در هواپیما جان باخت، در حالی که همه مسافران به مدت دو سه دقیقه می‌دانستند که هواپیما با سرعت ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال وارد شدن به کوه‌های آلپ است. این اتفاق یک جنایت است. در آن هواپیما از کودک در درون شکم مادر داشته‌ایم تا پیرترین فرد که ۴۵ سال داشته است. در حقیقت مسافران هواپیما همگی جوان بوده و از ۱۸ کشور دنیا بودند. دو روز بعد که به آنجا رفتیم، دیدیم کمیته بحران آنجا همه چیز را برای افراد پیش‌بینی کرده بود. اکنون چهار سال و نیم از آن ماجرا گذشته است، اما تا به امروز هیچ مسئولی در خانه ما را نزده است. ما مشکل وکیل داشتیم و از وزارت خارجه و چند دستگاه دیگر درخواست کمک داشتیم که هیچ اهمیتی داده نشد. البته باید تشکر ویژه‌ای از خبرگزاری تسنیم داشته باشم، چرا که هیچ کس به جز آنها به ما رسیدگی نکرد.

محمدمهدی دانی رییس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در حاشیه این مراسم افتتاحیه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: برپایی جام ولایت برای اصحاب رسانه، تلاشی برای کنار هم آوردن اصحاب رسانه در قالب یک مسابقات است که با توجه به مشغله‌های ذهنی خبرنگاران و احاطه شدن در فضای خبری روزمره می‌تواند فضای بسیار خوبی را برایشان به وجود بیاورد. باید اشاره کنم که فراخوان این مسابقات به مناسبت روز خبرنگار و اعیاد قربان و غدیر منتشر شد، اما به دلیل عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، مسابقات را چند روزی با تأخیر آغاز کردیم.

او از تلاش برای برگزاری اولین المپیاد ورزشی اصحاب رسانه خبر داد و گفت: با مذاکراتی که داشته‌ایم، در تلاش هستیم تا اولین المپیاد ورزشی اصحاب رسانه را در ۱۰ رشته با مشارکت فرهنگ‌سرای رسانه و نهادهای دیگر برگزار کنیم. بسیاری از خبرنگاران در رشته‌های دیگر ورزشی فعالیت می‌کنند و شاید به همین دلیل در این مسابقات شرکت نکنند. به همین دلیل دیدیم که بهتر است در رشته‌های دیگر نیز مسابقات ورزشی برگزار شود.

در پایان این مراسم از پدر شهید افشار و خانواده میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی تقدیر شد.
نظر شما