پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
آیین رونمایی از کتاب «پهلوان و پهلوانی» نوشته محمد آقامیری روز جمعه پنجم مهر ماه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب «پهلوان و پهلوانی» نوشته محمد آقامیری از استادان هنر مینیاتور روز جمعه پنجم مهر ماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

محمد آقامیری دکترای درجه یک هنر نقاشی و هنرهای اسلامی را از شورای عالی فرهنگ و هنر دریافت کرده است. محمد آقامیری در کار مینیاتور، خود را از شیفتگان و شاگردان استاد محمود فرشچیان می‌داند و به عقیده او فرشچیان مبدع و پیشتاز مینیاتور است و در عین حال، قلم‌گیری‌های سنتی مینیاتور دارای محتوایی نو و معاصر است. 

وی سال‌ها در دانشگاه‌ها و هنرستان‌های معتبر کشور از جمله هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده‌دار بوده است. مدال طلای نمایشگاه جهانی الجزایر (۱۳۶۷) و مدال طلا و لوح تقدیر نفر اول مسابقات هنری دبیرستان‌های کشور در سه دوره متوالی از جمله جوایز آقامیری است. او تا کنون تصویرسازی و تذهیب نقاشی بیش از ۴۰ عنوان از کتاب‌های تاریخی و ادبی و مذهبی را به عهده داشته است و بیش از ۳۰ جلد قرآن را تذهیب و ترصیع کرده است. 

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار استاد آقامیری از روز جمعه پنجم مهر ماه به مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگ‌سرای اندیشه دایر است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی مراجعه کنند.
نظر شما