پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمع آوری بیش از ۲ هزار سررسید و دفتر و ۳ هزار قلم لوازم‌التحریر در قالب ویژه‌برنامه «سررسیدهای سفید» خبر داد و گفت: این بسته‌ها با همکاری اعضای قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کشور برای دانش‌آموزان این مناطق ارسال می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ارتباط با برگزاری ویژه‌برنامه «سررسیدهای سفید» گفت: این برنامه به همت بیش از ۱۰۰ خانه فرهنگ و خانه کودک مشارکتی در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران از ۱۳ تا ۲۳ شهریور ماه اجرا شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به استقبال مخاطبان و بنا به درخواست مراکز مشارکتی، زمان دریافت سالنامه‌های بدون استفاده و بسته‌های لوازم‌التحریر اهدایی برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده دو بار تمدید شد. به این ترتیب بسته‌های اهدایی تا پایان شهریور از سوی مراکز مشارکتی جمع آوری شده و با همکاری اعضای قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کشور برای دانش آموزان این مناطق ارسال می‌شود.

فاطمیان‌پور همچنین اعلام کرد: در قالب طرح «سررسیدهای سفید» سالنامه‌های بدون استفاده شهروندان با قید این شرط که صفحات آنها سفید و قابل استفاده بوده و شیرازه آنها از بین نرفته باشد، جمع‌آوری شد. همچنین در قالب این برنامه بسته‌های لوازم‌التحریر شامل مداد، خودکار، مدادرنگی، تراش و پاک‌کن از سوی شهروندان به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده اهدا شد، که همزمان با آغاز سال تحصیلی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، گسترش فرهنگ مهربانی و ارتقای همبستگی اجتماعی بیان کرد و گفت: بهره‌برداری از این سررسیدها با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، اقدامی فرهنگی محسوب می‌شود تا زنگ هشداری برای خانواده‌ها و مسئولان باشد که نسبت به مصرف کاغذ و یا انتشار محصولات غیرضروری حساسیت بیشتری داشته باشند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات مرتبط با مراکز مشارکتی فعال در سطح شهر تهران می‌توانند به وبگاه مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری به نشانی mosharekat.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با تلفن گویای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نظر شما