سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
دوره ضمن خدمت مربیان و کمک‌مربیان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها برای فصل آموزشی پاییز ۹۸ روز پنجشنبه چهارم مهر ماه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان  فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوره ضمن خدمت مربیان و کمک‌مربیان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها برای فصل آموزشی پاییز ۹۸ روز پنجشنبه چهارم مهر ماه به همت مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. 

سید نوید برکچیان رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری در این نشست ضمن خیر مقدم به مربیان خانه‌های کودک، به نکاتی برای هماهنگی مربیان اشاره کرد و گفت: ۷۸ خانه کودک شهر شکوفه‌ها داریم که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت می‌کند و چهار هزار و ۳۰۰ نوآموز در سه گروه سنی ۴ سال، ۵ سال و ۶ سال در آنها ثبت نام می‌شوند. نزدیک به ۳۴۰ مربی، کمک‌مربی، سوپروایزر و همکاران خدمات در این خانه‌های کودک فعالیت می‌کنند. 

وی ادامه داد: در خانه‌های کودک نظام آموزشی خاص خودمان را داریم که از سال ۹۱ ایجاد شده است و منابع آموزشی اختصاصی خودمان را هم استفاده می‌کنیم. این نظام  مبتنی بر اهداف مصوب پیش از دبستان وزارت آموزش و پرورش است و بر خلاف سایر پایه‌ها، در پیش از دبستان منابع مصوب رسمی نداریم. کتاب‌هایمان هر سال نسبت به سال قبل تغییراتی دارد و امسال گروه سنی ۴ و ۵ سال تغییر ویژه‌ای نسبت به سال‌های پیش ندارد و فقط یک ویرایش جزئی خواهد داشت. این ویرایش بر اساس بازخوردهایی بوده که خودتان به ما رسانده‌اید. 

برکچیان با اشاره به گروه سنی ۶ سال بیان کرد: در منابع آموزشی این گروه سنی که ۷۵ درصد از نوآموزان ما هستند، تغییرات بسیار زیاد خواهد بود. اولین تغییر، تنظیم ماهانه کتاب‌های کار کودک است و کودک هر ماه یک کتاب سبک و کم‌حجم را با خودش به خانه کودک می‌آورد. از امسال برای گروه سنی ۶ سال تقویم آموزشی هم نداریم، چون نظم مطالب روشن است. امسال در کنار کتاب‌ها، لوازم کمک‌آموزشی توزیع نکردیم و دلیل آن قیمت‌های غیرمنطقی این لوازم بود. در نتیجه امسال فقط یک بروشور از لوازم داریم که خانواده‌ها بر اساس نیازشان اقلام را تهیه کنند و به زحمت نیفتند. قصدمان این است که در تهیه لوازم با خانواده‌ها همراهی کنیم تا فشار اقتصادی به آنها وارد نشود. 

دوره ضمن خدمت مربیان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها برگزار شد

وی افزود: در کتاب‌های گروه سنی ۶ سال، در هر مطلب یک QR code آمده که می‌توانید اطلاعات تکمیلی را از آن دریافت  کنید. یا از طریق QR code شعرها، ترانه‌اش پخش می‌شود و از طریق QR code داستان‌ها، می‌توانید نسخه صوتی را گوش کنید. یک محصول دیگرمان برای امسال، خانه عروسکی با چهار کاراکتر است. این عروسک‌ها با نمایشنامه‌های مرتبط آن در خانه‌های کودک توزیع می‌شود و نمایش عروسکی  یکی از فعالیت‌های  تازه‌مان خواهد بود و این نمایش‌های عروسکی مکمل مطالب آموزشی کتاب‌هاست. 

رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: دو اردوی علمی آموزشی هم در باغ علم باغ کتاب تهران و کاربازیای برج میلاد در نظر گرفته‌ایم و خانه‌های کودک همه مناطق این اردوها را خواهند داشت. داریم تلاش می‌کنیم یک شبکه آموزشی منسجم برای کودکان ایجاد کنیم و بخش بزرگ این کار بر عهده شما مربیان آموزشی است. یکی از مأموریت های ما، به‌روز کردن دانش‌ها و توسعه مهارت‌هایمان است و باید در این راستا تلاش  کنیم و هر چقدر روی آموزش مربی سرمایه  گذاری کنیم، باز هم کم است. این نشست و نشست بعدی هم با همین هدف پیش‌بینی شده است. 

در ادامه، محمد نیرو دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی به ارائه مطالبی درباره موضوع هوش‌های چندگانه پرداخت. پرسش و پاسخ مربیان حاضر در نشست و کارشناس مدعو، از بخش‌های دیگر این برنامه بود. 

نظر شما