جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۱۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ با اشاره به حضور اتوبوس ایستادگی در منطقه ۶ گفت: برای انتقال فرهنگ والای دفاع مقدس به نسل جوان، برنامه‌های ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.
«اتوبوس ایستادگی» در منطقه ۶ مستقر شد/ برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس مخصوص کودک و نوجوانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رییس فرهنگ‌سرای سرو، ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: امروز سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم در حالی که نسل سوم و چهارم انقلاب در برابر چشمان ما قد می‌کشند و ذهنش‌شان سخت درگیر تاریخی است که پدران و مادران‌شان رقم زده‌اند. دشمن بیکار نشسته و با راه‌اندازی یک جنگ نرم، قصد تحریف تاریخ و ایجاد شبهه در دل دفاع مقدس را دارد تا زمینه را برای تاخت و تاز خود فراهم کند. در این میان، نقش بسیار مهمی به دوش ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی است که فرهنگ عمیق دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کرده و آنان را آگاه کنند تا مبادا دشمن به‌ آنان نفوذ کرده و تاریخ دیگری را برایشان ایجاد کند. 

امین زاده به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر به منظور فرهنگ‌سازی دفاع مقدس ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: در همین راستا، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اقدام به راه‌اندازی طرحی به نام «اتوبوس ایستادگی» کرده است. در این طرح، ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و فرهنگ‌سراهای خاص برگزار می‌شود. در این برنامه، اتوبوس‌هایی در مناطق پر تردد شهر تهران و فرهنگسرای‌های برگزیده حضور پیدا کرده و با دعوت از کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوع، جذاب و خاصی که ویژه اقتضای سنی آن‌ها است را تدارک دیده است. 

مدیر فرهنگ‌سرای سرو با اشاره به تعدادی از برنامه‌های اتوبوس ایستادگی گفت: یکی از برنامه‌های اتوبوس ایستادگی، نقاشی کودک است. بچه‌ها با حضور در این اتوبوس، کاربرگ‌های موضوعی را دریافت کرده و از آنان خواسته می‌شود تا یک نقاشی با موضوع دفاع مقدس بکشند. هم‌چنین کاربرگ‌های دیگری تدارک دیده شده است و از کودکان و نوجوانان دعوت می‌شود تا یک داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس را به دلخواه خود کامل کنند. گفتنی است که این برنامه‌های هنری با هدف وصف دلاوری‌های رزمندگان و روایت هنرمندانه بخشی از عملیات ها و هم چنین بیان نقش نوجوانان درهشت سال دفاع مقدس، و نیز نقاشی شهدای جنگ و آشنایی کودکان با ایثار، از خودگذشتگی مردم غیور ایران می‌باشد. 

او اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این اتوبوس، مسابقه‌های جذاب است. در این مسابقات، سوالاتی با موضوع هفته دفاع مقدس طراحی شده و از نوجوانان پرسیده می‌شود. آنان با پاسخگویی به این سوالات، هدایایی را به رسم بود یادگاری دریافت می‌کنند. 

اتوبوس ایستادگی از ۳۱ شهریور تا ۱۲ مهرماه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و فرهنگ‌سراهای خاص مستقر هستند.

نظر شما