جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
رییس سازمان فرهنگی هنری در آیین اختتامیه نمایشگاه «یاد یاران» گفت: با مجاهدت هشت ساله رزمندگان اسلام امروز شاهد اقتدار ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هستیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه نمایشگاه «یاد یاران» جمعه پنجم مهر از ساعت ۱۹ با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله و جمعی از مسئولان شهرداری در بوستان دانشجو برگزار شد.

در این مراسم سعید اوحدی پس از بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه با محوریت محرم و دفاع مقدس، پشت تریبون آمد و ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس از نهضت سیدالشهدا(ع) الگو گرفتند و با شناخت عمیق از رسالت امام حسین(ع) و اصحاب و فرزندان آن حضرت پای در دفاع از این نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی نهادند.

وی افزود: با مجاهدت هشت ساله رزمندگان اسلام امروز شاهد اقتدار ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هستیم و اینکه امروز می‌بینیم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تیم همراهش در نیویورک از اهداف و آرمان‌های انقلاب با سرافرازی دفاع می‌کنند، مدیون سال‌ها تلاش و مجاهدت شما مردم و رزمندگان، ایثارگران و آزادگان و خصوصا صبر و شکیبایی خانواده معظم شهداست.

اوحدی ضمن بیان خاطراتی از آزادگان در سال‌های اسارت از عمق بصیرت و شناخت رزمندگان از اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی سخن گفت و به این موضوع اشاره کرد که با وجود همه فشارهای اقتصادی، اقتدار امروز ما با سال‌های قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست. روزی هواپیمای مسافربری ما با ۲۹۰ مسافر در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی مورد هدف قرار می‌گیرد و صدها نفر به شهادت می‌رسند. اما امروز ما با موشک‌های پیشرفته که توسط جوانان دلیرمان ساخته شده است، پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را سرنگون می‌کنیم.

وی ضمن تکریم به ساحت مقدس خانواده محترم شهدا اظهار امیدواری کرد که مادران امروز همچون مادران شهدا باید بدانند با شهادت فرزندانشان درخت باور انقلاب آبیاری می‌شود.

اجرای گروه سرود دانش‌آموزی «شیم یاس نبی» با موضوع دفاع مقدس، شعرخوانی سیامک رجاور، تجلیل از پنج تن از خانواده شهدای منطقه ۱۱ و اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نمایشگاه «یاد یاران» با شعار عزت عاشورایی با همکاری و مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱، ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی و شهرداری منطقه ۱۱ از آغاز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته تا جمعه پنجم مهر، در محل چهار راه حضرت ولی عصر(عج) بوستان دانشجو برگزار شد.
نظر شما