جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
رییس سازمان فرهنگی هنری در برنامه «شب‌های پرستاره»:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ویژه‌برنامه «شب‌های پرستاره» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) عنوان کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و اسلام بود. اگر اعتقاد داریم عاشورای سیدالشهدا(ع) نقطه عطفی برای ادامه اسلام بود، دفاع مقدس نقطه عطفی برای ادامه انقلاب بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با هفته دفاع مقدس، فرهنگ‌سرای رضوان ویژه‌برنامه «شب‌های پرستاره» را از یکشنبه ۳۱ شهریور تا جمعه پنجم مهر ماه در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار کرد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پنجشنبه چهارم مهر ماه با حضور در این ویژه‌برنامه عنوان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و سالگرد شهدای مظلوم منا را گرامی می‌داریم. روزهای سختی که به دلیل بی‌کفایتی آل سعود، آن فاجعه غمبار اتفاق افتاد و جمع زیادی از میهمانان خانه خدا در لباس احرام مظلومانه و با لب تشنه به شهادت رسیدند. مناسبت دیگر، سالروز وقوع عملیات ثامن‌الحجج(ع) در پنجم مهر ماه است که نقطه عطف مهمی در جنگ محسوب می‌شود و مسیر جنگ بعد از این عملیات عوض شد. 

وی اضافه کرد: چرا این قدر تاکید داریم که در هفته دفاع مقدس از شهدا بگوییم؟ چرا بعد از ۳۹ سال از آغاز جنگ، عشق مردم به ارزش‌ها ادامه می‌یابد و امشب در کنار مزار شهدای والامقام جمع شده‌ایم؟ ما به شهدا مدیون هستیم و خداوند در قرآن می‌گوید گمان نبرید که شهدا از بین رفته‌اند، بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند. شک نکنید که روح شهدا ناظر بر این مراسم است. خداوند به شهدا نعمت شفاعت را ارزانی کرد و نخستین کسانی که شهید شفاعت می‌کند، خانواده‌اش هستند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و اسلام بود. اگر اعتقاد داریم عاشورای سیدالشهدا(ع) نقطه عطفی برای ادامه اسلام بود، دفاع مقدس نقطه عطفی برای ادامه انقلاب بود. اگر هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز این عزت و کرامت و استقلال را نداشتیم. اگر می‌بینیم که در سوریه و عراق به چنین توفیقاتی رسیده‌ایم، به برکت هشت سال دفاع مقدس است. اگر یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی در مقابل عربستان سعودی سرمایه‌دار ایستاده، به برکت خون شهداست. 

وی در پایان گفت: ارزش‌های عمیقی در دفاع مقدس نهفته است. ظاهر دفاع مقدس کشته شدن رزمندگان، آوارگی اسرا و... است، ولی باطن آن، عزتی است که جمهوری اسلامی ایران دارد و امروز هیچ اتفاقی در منطقه نمی‌افتد، مگر اینکه جمهوری اسلامی ایران در آن نقش داشته باشد. 

اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، روایتگری حاج حسین یکتا با موضوع شهدا، ذکر مصیبت توسط مداحان اهل بیت(ع) و برپایی غرفه‌های فرهنگی از بخش‌های این برنامه بود.
نظر شما