پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۱۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری
شبکه رادیویی اربعین در آستانه ماه صفر با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون صدای سازمان صداوسیما آغاز به کار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از مهر، شبکه رادیویی اربعین امروز یکشنبه هفتم مهر ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما در آستان مقدس امامزاده صالح تهران آغاز به کار کرد.

شاه‌آبادی در این مراسم در سخنانی بیان کرد: امیدوارم رسانه‌ها امسال نیز همچون سال‌های گذشته بتوانند نقش تاثیرگذاری از خود در کنار حرکت عظیم و ملی شیعیان از سراسر بلاد اسلامی ارائه کنند. حرکت اربعین حسینی در این سال‌ها تأثیر زیادی داشته است. به ویژه در دو دهه اخیر که حرکت انقلاب مرزهای ایران و اسلام را درنوردیده و حال و فضای اربعین به گونه‌ای دیگر بوده است. 

وی تصریح کرد: در شرایطی که جهان اسلام این‌چنین مورد هجمه قرار گرفته است باید دید چرا جریان‌ها و بنگاه‌ها و امپراطوری‌های خبری و رسانه‌ای تمام تلاش خود را می‌کنند که صدای پیاده‌روی اربعین به عنوان یک حرکت منطقه‌ای محدود شود تا این اجتماع بین‌المللی را کم اثر جلوه دهند، این رسانه‌ها باید بدانند مسیر حسینی راه خود را می‌رود.

معاون صدا با اشاره به نقش ایران در منطقه تاکید کرد: امروز برای همه دول استکباری مشخص شده است که می‌دانند بدون حضور ایران هیچ تصمیمی در منطقه و جهان امکان عملیاتی شدن ندارد. امروز اقتدار جریان حسینی بیش از گذشته معلوم است و مشخص است که چرا رسانه‌های استکباری در تلاش‌اند که صدای اربعین به گوش جهانیان نرسد.

وی اضافه کرد: صدای مقاومت دیگر به عِده و عُده و امکانات نظامی نیست. اندیشه حسینی در قرن‌ها و سالیان گذشته نقش‌آفرینی‌های خود را به بروز و ظهور رسانده است و امروز ما حادثه‌ای مثل اربعین را شاهدیم؛ حادثه‌ای که در آن سبک زندگی دینی و اسلامی رخ می‌دهد. در طول ایامی که مردم مهربان، مهمان‌دوست و زائرپذیر عراق میزبان مردم ما بودند شاهد جلوه‌هایی بودیم که رسانه‌ها باید به آنها بپردازند.

شاه‌آبادی درباره زمان کاری رادیو اربعین تصریح کرد: تا پایان ماه صفر این رادیو در خدمت شنوندگان است و با زیارت علی بن موسی‌الرضا(ع) به کار خود پایان می‌دهد. امیدوارم زائران بتوانند در مسیر پیاده‌روی اربعین از این رادیو بهره گیرند. رادیو اربعین در پی استقبال مردم و انتظار زائران حرم حسینی از امروز کار خود را به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج ۹۵.۵ در سراسر کشور آغاز می‌کند.

وی با اشاره به پشتیبانی فنی رادیو اربعین ادامه داد: با تقویتی که در فرکانس‌های FM انجام شده است و حمایت معاونت فنی و همکاری دولت عراق برای پوشش رادیو در مرزهای غربی، داخل کشور عراق، مسیر نجف و کربلا مشکلی نخواهیم داشت.

وی درباره برنامه‌های رادیو اربعین توضیح داد: پخش برنامه‌های کوتاه از مراسم اربعین، بخش خبری متعدد و پخش خاطرات زائران را در نظر گرفته‌ایم و امسال بخش عربی هم به مجموعه اضافه شده است. همچنین تعداد گزارشگران افزایش پیدا کرده تا در مسیر نجف به کربلا گزارش‌های متعددی داشته باشیم. رسانه‌ها نگاه عاقلانه و هوشمندانه به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین دارند، چرا که راهپیمایی اربعین نمایش عزت اسلامی است.

در ادامه سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مسئول قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در سخنانی اظهار کرد: امسال شاهد بودیم که علی‌رغم همه تبلیغات گرانی و... مردم باز هم صحنه‌های بزرگی خلق کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز از اربعین بزرگترین همایش انسانی حرف می‌زنیم چون داغ جانسوزی در دل‌های مردم وجود دارد که ابدی است و هر سال حرکت مردم گسترده‌تر می‌شود. این اتفاق را جز شبه معجزه نمی‌توان چیز دیگری نامید، اتفاقی که در آن جمعیت زیادی به حرکت در می‌آیند.

اوحدی تصریح کرد: امسال راهپیمایی اربعین تفاوتی هم با سال‌های دیگر دارد و امسال اولین سالی است که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را صادره کرده‌اند و راهپیمایی اربعین بر اساس این بیانیه به حرکت می‌افتد. ویژگی دیگر اربعین امسال این است که داعش شکست خورده است.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: اربعین محل حضور مدافعان عزیزی است که جان خود را فدا کرده‌اند و همچنین محور مقاومت شما مردم است.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین مداحی سعید حدادیان بخش دیگر این مراسم بود.

نظر شما