پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
آیین رونمایی از کتاب «شهنواز» نوشته رضا رسولی روز یکشنبه هفتم مهر ماه در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب «شهنواز» نوشته رضا رسولی روز یکشنبه هفتم مهر ماه با حضور سردار غلامرضا کرمی مسئول پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات و تعدادی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد.

محمدجواد حیدری پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل ضمن خوشامدگویی و حمایت از هنرمندان و نویسندگان، این کتاب را جزو آثار فاخر در حوزه کتاب‌های عاشورایی برشمرد و گفت: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد رونمایی از کاری فاخر در حوزه فرهنگ و هنر و ترویج فرهنگ صحیح عاشورایی در کشور هستیم.

سردار غلامرضا کرمی مسئول پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این نشست گفت: با عنایت به اینکه مقبره ۶ امام از امامان شیعیان(ع) در کشور عراق است و اهمیت شیعیان به این موضوع، سال‌هاست که بازسازی این اماکن توسط مردم و دولت انجام شده است و امروزه نیز شاهد حمایت‌های بیشتر از جانب مردم هستیم.

وی عنوان کرد: بازسازی عتبات عالیات از دوران سلطنت آل‌بویه، صفویه و قاجاریه و پهلوی صورت گرفته است و در طول تاریخ کارهای بزرگی برای بازسازی عتبات عالیات انجام شده است. جمهوری اسلامی ایران نیز از بعد از جنگ تحمیلی و باز شدن راه عتبات عالیات، فعالیت خود را آغاز کرده است. ابتدا با حرکت مردمی و سپس توسط سپاه پاسداران این کار انجام شد و نزدیک ۱۵ سال است که نقش ارزشمندی در بازسازی عتبات عالیات داریم.

مسئول پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هم‌اکنون نیز بیش از ۲۰۰ پروژه عتبات عالیات به پایان رسیده است و برخی دیگر در حال انجام و نیمه تمام است.

کرمی در ادامه افزود: «شهنواز» به سفارش این سازمان و به صورت هنرمندانه‌ای توسط راوی و به شکل رمان روایتی بیان می‌کند که بیانگر وحدت شیعه و سنی، کمک‌های مردمی، جریانات داعش و... است که در این اثر بسیار زیبا روایت شده است. 

محمدصادق دهنادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رییس فرهنگ‌سرای خاتم (ص) نیز در این نشست اظهار کرد: من به واسطه دوستی نزدیک با رضا رسولی نویسنده کتاب از نزدیک شاهد تمام سختی‌ها و دشواری‌های این کار بودم و این کتاب ماحصل ماه‌ها و ساعت‌ها فیلم و عکس دیدن و بازدید از اماکن و مشورت و گفت‌وگو با افراد مختلف است.

وی اضافه کرد: کتاب «شهنواز» مصداق حقیقت است و این کتاب بهشت موعود را به گونه‌ای زیبا در ذهن انسان ترسیم می‌کند، بهشتی که از برداشتن مرزهای قومیتی و ملیتی بین انسان‌ها می‌گوید.

سپس رضا رسولی نویسنده کتاب «شهنواز» گفت: این کتاب ترکیبی از عمران و بازسازی با ادبیات و هنر است و از آنجایی که بخشی از فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت‌های عمرانی است و این عملیات و بازسازی ریشه در فرهنگ و تاریخ کشور دارد، سعی شده است تا به واسطه این کتاب آن را ماندگار کنیم. 

وی نقش نویسندگان و هنرمندان را در اشاعه فرهنگ صحیح عاشورایی بسیار مؤثر دانست و تاکید کرد: هنرمندان و نویسندگان کشور برای احقاق این مهم می‌بایست توسط دولت مورد حمایت قرار گیرند. 

در پایان این مراسم از کتاب شهنواز رونمایی شد. خواندن بخش‌هایی از کتاب توسط رضا امامی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) از بخش‌های دیگر این مراسم بود. 
نظر شما