جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
‌سردار حمید هداوند در مراسم تقدیر از فعالان سایبری که پنجشنبه ۱۱ مهر در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد، گفت: موضوعات سایبری با چنان شتابی جلو می‌رود که اگر ما نتوانیم پابه‌پای آن جلو بیاییم، عقب می‌مانیم. بنابراین نیاز به پلیس به‌روز داریم و باید از جوانان به‌روز و با دانش استفاده کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تقدیر از پلیس افتخاری سایبری و همیاران پلیس فتای تهران بزرگ به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی پلیس تهران بزرگ، تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران و مسئولان قرارگاه ثارالله سپاه تهران و جمعی از فعالان سایبری و پلیس افتخاری فتا، پنجشنبه ۱۱ مهر در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

سردار هداوند: به جوانانی به‌روز و با دانش برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی نیاز داریم

در ابتدای این برنامه،‌ مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگ‌سرای رسانه گفت: وقتی در جمع همیاران پلیس فتا قرار می‌گیریم یعنی از میلیون‌ها فالور صحبت می‌کنیم که محل تاثیر و اثر در فضای مجازی هستند و شاید میلیون‌ها نفر از تاثیر آنان بهره‌مند می‌شوند. در این جلسه می‌خواهم یک خسته‌نباشید بزرگ به پلیس فتا بگویم به دلیل کوشش‌هایی که انجام می‌دهند و انتها ندارد. این میزان کنش در فضای مجازی برای حفظ آرامش کسانی است که در آن فعالیت می‌کنند و طبیعتا تلاش‌های شبانه‌ روزی همیاران پلیس فتا را در پشت خود دارد.

وی افزود: باید به پلیس تبریک بگویم به دلیل انتخاب بسیار خوبی که داشتند و برنامه خود را در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار کردند. فرهنگ‌سرای رسانه به عنوان یک جغرافیا برای انتقال پیام و ارتقای سطح رسانه‌ای کار می‌کند و نه فقط امروز بلکه در تمام روزها باید میزبان شما باشد. ما به عنوان یک مجموعه که متعلق به مردم است می‌توانیم فضای انتقال پیام و اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار دهیم و در کنار آنان باشیم. به نظرم هر چه قدر برای امنیت فضای مجازی کار کنیم، کم است و همه ما مسئولیت داریم که در این زمینه فعالیت کنیم.

سردار هداوند: به جوانانی به‌روز و با دانش برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی نیاز داریم

سخنران بعدی این مراسم، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده پلیس تهران بزرگ گفت: در این جلسه می‌خواهیم از اعضای پلیس سایبری تهران بزرگ که در همه موضوعاتی که در چند سال اخیر در تهران رخ داد و کمک حال بسیار خوبی برای پلیس فتا بودند، تقدیر و تجلیل کنیم. ما در جلسات کمیسیون‌هایی که داشتیم، وقتی موضوع فضای رسانه و مجازی مطرح می‌شد،‌ مسئولیت این مجموعه از نظر اجرایی با بنده بود. الحمدالله اقدامات تاثیرگذاری با کمک افراد تحصیل‌کرده و اهل فن انجام شد و بر فضای مجازی غالب می‌شدند و انتظار داریم بیش از این ما را یاری کنید.

وی ادامه داد: تهران بزرگ و پلیس کشور تا یک دهه گذشته یک سری موضوعات کاری خاصی داشت. پلیس آگاهی، امنیت،‌ پیشگیری و … کارهای خاصی انجام می‌دادند و پلیس فتا براساس نیاز کشور تشکیل شد. موضوعات سایبری این قدر جلو می‌رود که اگر ما به عنوان پلیس نتوانیم پابه‌پای آن جلو بیاییم، عقب می‌مانیم و بنابراین نیاز به پلیس به‌روز داریم و برای این مساله باید از جوانان به روز استفاده کنیم. این روزها بیشتر جرایم به سمت پلیس فتا آمده و باید تلاش کنیم تا توان پلیس را نسبت به جرایم بالا ببریم. امروز باید از اعضای پلیس افتخاری که همیشه به عنوان گردان‌های سایبری بودند و خدمت‌رسانی می‌کنند، تشکر کنم. همچنین از اعضای افتخاری رصد شهید بصیر سپاه که در راستای اقدامات تشکیل نیروی انتظامی در زمان صلح کمک می‌کردند، تشکر می‌کنم.

هداوند تاکید کرد: در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، وضعیت اقتدار به جایی رسیده است که نیروهای مسلح ما نسبت به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بسیار پیشرفته هستند. در سازمان پدافند غیرعامل می‌بینید که خدا کمک کرده و چنان پیشرفت داشتند که از بسیاری از کشورهای اطراف و حتی اروپایی‌ها جلوتر هستند. پهپادی با آن عظمت که در ارتفاع ۶۲ هزارپا پرواز می‌کند مثل یک سوزن در انبار کاه است، اما ما آن را می‌زنیم. البته باید بگویم که ما سامانه اس ۳۰۰ روسیه را داشتیم اما با سیستم کروز خودمان آن را زدیم. این افتخار برای ماست که از کسانی استفاده می‌کنیم که دلسوز نظام هستند و به آن اعتقاد دارند. جنگ امروز، جنگ سایبری و فضای مجازی است.

سردار هداوند با اشاره به ایام اربعین گفت: اکنون در ایام شهادت امام حسین (ع) و اربعین ایشان هستیم. یکی از افتخارات بزرگ شیعه این است که کسی مثل امام حسین(ع) را دارد. تاکنون یک میلیون و پانصدهزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و این جمعیت رو به افزایش است. همچنین اداره گذرنامه ما شبانه‌روز و حتی در روزهای جمعه کار می‌کنند تا درخواست‌های مردم را انجام  دهند. همچنین هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم. این هفته یادآور عزیزانی است که جانشان را تقدیم کردند تا ما به راحتی این‌جا نفس بکشیم. جمهوری اسلامی امروز با ثبات شده است و در منطقه در حال تولید امنیت هستیم.

جانشنی فرمانده تهران بزرگ با اشاره به هفته نیروی انتظامی،‌ بخشی از فعالیت‌های انجام شده را تشریح کرد و گفت: ما رصد فضای مجازی، محیط‌های اجتماعی و سایت‌ها را داشتیم که ۳۶۲۱ رصد داشتیم. هم‌چنین ۱۳۲ مورد شناسایی مجرمین در فضای مجازی را داشتیم. علاوه بر این، انجام عملیات روانی براساس مسائل موجود در جامعه را رصد کردیم.
سردار هداوند: به جوانانی به‌روز و با دانش برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی نیاز داریم

سخنران پایانی این مراسم،‌ تورج کاظمی رییس پلیس فتا بود. او گفت: در طول سال،‌ فرصت نمی‌شود که از همیاران پلیس که به صورت‌های مختلف ما را در حوزه برقراری امنیت و آرامش یاری می‌کنند، تشکر کنیم. این افراد، آن نواقصی که داریم را پوشش می‌دهند و آن‌جایی که نیاز به کمک داریم ما را یاری می‌کنند و در کنارمان هستند. اکنون، یک زمان مغتنم به دست آوردیم تا بتوانیم از آنان تشکر کنیم. فضایی که به عنوان فضای مجازی مشهور است، تبدیل به بستری شده است که همه جور موضوعات در آن دیده می‌شود. این فضا در کنار خوبی‌ها و مزایایی که دارد، ناسازگاری‌هایی دارد که باید از دید پلیس بدان توجه کنیم. البته اگر قرار باشد که تمام مدیریت‌هایی که در این حوزه وجود دارد،‌ به گردن پلیس باشد کار بسیار دشوار و ناشدنی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این حوزه درگیر هستیم، نبود دانش کافی برای بهره‌برداری از این فضاست. این دانش را تک‌تک کاربرها به عنوان یک مسئول باید یاد بگیرند و انتقال بدهند. باید بگویم که وقتی مروری بر افراد آسیب‌دیده می‌کنیم می‌بینیم که در بین آنان تمام اقشار جامعه وجود دارد و از سطح بالای تحصیل و مشاغل مختلف داریم. بنابراین در هر صورت، مجرمین در کمین و به دنبال انتخاب قربانی هستند. وقتی این مساله را می‌بینیم نیاز داریم به هر قشری دانش خود را انتقال بدهیم چرا که همه اقشار از فضای مجازی بهره‌مند می‌شوند. بر همین اساس از همه درخواست داریم که ما را یاری کرده و تا جایی که می‌توانند کمک‌مان کنند. چه در حوزه دانش، چه در رصد فضای مجازی و …

در پایان مراسم از پلیس افتخاری سایبری و همیاران پلیس فتای تهران بزرگ تقدیر شد.
نظر شما