جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۲۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
در اجتماع عزاداران و هیئات مذهبی افغانستانی عنوان شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اجتماع عزاداران و هیئات مذهبی افغانستانی که جمعه ۱۲ مهر در میدان امام حسین(ع) برگزار شد گفت: محبت بین ما و شما مرز ندارد، ما محبان اهل بیت هستیم و مرزی بین ما نیست، زیرا علاقه‌ و عشق ما نسبت به اهل بیت باعث وصل ما بهم شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجتماع عزاداران و هیئات مذهبی افغانستانی با حضور سعید اوحدی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعه ۱۲ مهر در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم سعید اوحدی ضمن خیر مقدم و تشکر از همه کسانی که برای برپایی این اجتماع زحمت کشیده‌اند، گفت: امروز شما عزیزان افغان به برکت شهدای فاطمیون عزتی برای اسلام و اهل بیت به وجود آورده‌اید که دیگر نمی‌توان گفت شما برای کشور و مملکت دیگری هستید. این مملکت، مملکت شماست. شما مهاجر نیستید. شما در قلب‌های ملت ایران جای گرفته‌اید. بزرگان فاطمیون در دل‌های مردم ایران و در دل‌ محبان اهل بیت جای گرفته‌اند.  

وی افزود: استکبار با اعتبار بیش از ۲۶ کشور آرزوی رسیدن به حرم حضرت زینب در سوریه را داشت. در رویاهایشان آرزو داشتند تا قدم نحس خود را به بارگاه حرم حضرت رقیه در دمشق بگذارند و آن مناطق را نابود کنند. آن‌ها به دنبال نابودی نجف، کربلا و کاظمین و سامرا بودند. فرزندان رشید شما فاطمیون حرکت کردند و از حیثیت، کرامت، عزت و همه چیز اسلام دفاع کردند.

اوحدی بیان کرد: اگر امروز در روز شهادت حضرت رقیه اینجا جمع شده‌ایم نباید فراموش کنیم که لشگر فاطمیون مسئولیت حفاظت از حرم حضرت رقیه را بر عهده داشتند. لشگری که بصیرت داشت و به فرمان رهبری لبیک گفت. آنها آمده بودند که ریشه اهل بیت را از بین ببرند. مگر سامرا را نابود نکردند؟ مگر تا فلوجه حرکت نکردند؟ که سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی خودش سوار تانک شد و به جبهه دشمن رفت. خانواده شهدا به این مجالس نیازی ندارند. مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که شهدا سرمایه بودند، خانواده شهدا، یاد، یار و یاور شهدا همه سرمایه نظام هستند.  وصیت شهدا و خانواده‌ آن‌ها همه گنجینه‌های این نظام هستند که باید از آن‌ها محافظت کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: محبت بین ما و شما مرز ندارد. ما محبان اهل بیت هستیم و مرزی بین ما نیست. زیرا علاقه‌ و عشق ما نسبت به اهل بیت باعث وصل ما بهم شده است.

مناقب‌خوانی اهل بیت، اجرای سرود و تواشیح، سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی هاشمی عضو دفتر مرجع عالیقدر فیاض در قم، مداحی و روضه‌خوانی حجت‌الاسلام و المسلمین بحر، نوحه خوانی و پخش نماهنگ از دیگر بخش‌های این مراسم بود. همچنین در پایان از خانواده شهدا، مفقودین و جانبازان لشکر فاطمیون تقدیر شد.


نظر شما