چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۲۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس زندگی در اکو با اشاره به تشکیل موسسه فرهنگی اکو گفت: کشورهای عضو اکو به این نتیجه رسیدند که «فرهنگ و هنر» بهترین پشتوانه برای توسعه پایدار اقتصادی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس زندگی در اکو روز جمعه ۱۲ مهرماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدمهدی مظاهری مدیر موسسه فرهنگی اکو، سفیر جمهوری قزاقستان و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای حوزه اکو، سجاد محمد يارزاده معاون اجرايی فرهنگستان هنر،  جمعی از مدیران و معاونان مناطق و جمعی از شهروندان عصر جمعه، ۱۲ مهرماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

«فرهنگ و هنر» بهترین پشتوانه برای توسعه پایدار اقتصادی است

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور میهمانان و سفرا گفت:  موسسه اقتصادی اکو دومین مجموعه اقتصادی دنیا بعد از اتحادیه اروپاست. بیش از بیست و دو درصد گاز دنیا و دوازده و نیم تا سیزده درصد نفت دنیا در اختیار کشورهای عضو اکو است.

وی افزود: حدود ۲۵ سال قبل در سومین اجلاس موسسه در پاکستان تصمیم بر این شد تا موسسه فرهنگی اکو راه اندازی شود. چرا که همه اعضا به این نتیجه رسیدند که تنها پشتوانه برای توسعه پایدار اقتصادی «فرهنگ و هنر» است.

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: به دلیل اشتراکات فرهنگی فراوانی که ایران با کشورهای عضو اکو دارد، مقر موسسه فرهنگی هنری اکو در تهران واقع شده است. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با امکانات فرهنگی فراوانی که در اختیار دارد این آمادگی را دارد تا کنون همکاری‌های مشترک فراوانی با موسسه فرهنگی اکو صورت داده است. به طور حتم برگزاری هفته‌های فرهنگی با کشورهای عضو اکو می‌تواند در راهبرد توسعه فرهنگی دیپلماسی فرهنگی نقش جدی و مهمی داشته باشد.

«فرهنگ و هنر» بهترین پشتوانه برای توسعه پایدار اقتصادی است

در ادامه محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو، در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و تشکر از برگزارکنندگان، به ابعاد، اهمیت و ظرفیت‌های اکو برای گسترش همکاری میان اعضا پرداخت و رویداد زندگی در اکو را فرصتی مناسب برای آشنایی بیش‌تر در میان کشورهای حوزه اکو دانست. 

«فرهنگ و هنر» بهترین پشتوانه برای توسعه پایدار اقتصادی است

اسخت اورزبای سفیر جمهوری قزاقستان هم در سخنانی ضمن ابراز مسرت از برگزاری این رویداد و تاکید بر اشتراکات ظرفیت‌ساز و وحدت‌ساز میان کشورهای حوزه اکو گفت: ۱۰ کشور عضو اکو روابط اقتصادی بسیار خوبی با هم دارند و مسائل سیاسی روی این ارتباطات تاثیری نمی‌گذارد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن آداب و رسوم و فرهنگ‌های ۱۰ کشور همسایه و گسترش ارتباطات بر بستر فرهنگ است.

«فرهنگ و هنر» بهترین پشتوانه برای توسعه پایدار اقتصادی است

هم چنین احسان محمدی، مدیر امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رییس باغ موزه هنر ایرانی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و تاکید بر ظرفیت اکو گفت: اکو یادآور بستر و ظرفیتی مهم در ارتباط با چندجانبه گرایی، همکاری، هم افزایی، و هم بستگی و نماد تلاشی مشترک برای اهتمام به میراث مشترک بشریت، ترویج فرهنگ صلح، و ارتقای امنیت در منطقه و حفظ صلح و امنیت بین المللی است. 

نمایشگاه عکس زندگی در اکو شامل ۴۵ عکس از آداب و رسوم، اماکن فرهنگی تاریخی، زندگی مردم و اشتراکات فرهنگی از ۱۰ کشور عضو اکو تا ۲۰ مهرماه در باغ موزه هنر ایرانی میزبان علاقه‌مندان است.
نظر شما