جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
فرهنگ‌سرای سرو با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو سلسله‌جلساتی با رویکرد «بررسی نقش مکاتب ادبی در هنر داستان‌نویسی» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین نشست بررسی نقش مکاتب ادبی در هنر داستان‌نویسی با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو روز سه‌شنبه ۱۶ مهر ماه ساعت ۱۷ با حضور ابوالفضل درخشنده، غزل بابایی (با ارائهٔ مکتب‌های پارناس و سمبولیسم) و کاوه هرندی (با ارائه مکتب کوبیسم) در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود. 

در این نشست‌ها، کارشناسان کانون ادبیات داستانی سرو مکاتب ادبی را به ترتیب پیدایش آنها ارائه می‌کنند و در دو بخش به معرفی و واکاوی می‌پردازند. کارشناسان ابتدا به کلیات شامل معرفی مکتب، تاریخچه، ریشه‌های مکتب از ابعاد گوناگون، اصول و ویژگی‌های مکتب، موضوع محوری و تاثیرات آن بر ادبیات داستانی می‌پردازند و پس از آن به جزئیات تأثیر هر مکتب در داستان‌نویسی اشاره می‌کنند و در نهایت کارشناس هر مکتب پاسخگوی این سؤال خواهد بود که آیا این مکتب توانسته است تکنیک جدیدی به هنر داستان‌نویسی اضافه کند یا خیر؟

این نشست‌ها با همراهی هنرجویان ترم ۱۰ کارگاه‌های داستان‌نویسی پیشرفتهٔ فرهنگ‌سرای سرو تشکیل می‌شود و نشست اول و دوم در روزهای ۸ مرداد و ۱۲ شهریور با بررسی مکاتب ادبی «کلاسیک»، «رمانتیسم»، «رئالیسم»، «رئالیسم جادویی»، «ناتورالیسم» و «اکسپرسیونیسم» در فرهنگ‌سرای سرو برگزار شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 
نظر شما