پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۳۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
ویژه برنامه مشاعره «رندانه» همزمان با روز بزرگداشت حافظ ۲۰ تا ۲۵ مهرماه در خانه‌های فرهنگ مشارکتی برگزار می‌شود.
بزرگداشت حافظ در خانه‌های فرهنگ مشارکتیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حلقه‌های مشاعره «رندانه» در خانه‌های فرهنگ مشارکتی منتخب شهر تهران تشکیل خواهد شد و در این حلقه‌ها برخلاف روال مشاعره‌های مرسوم، که بر حفظ شعر تأکید دارند، مبنا خواندن اشعار است. بنابراین تمام شرکت کنندگان دیوان غزلیات حافظ را در دست خواهند داشت و می‌توانند در نوبت خود، و در مدت زمانی مقرر، شعر مناسب موقعیت مشاعره را از دیوان انتخاب کنند و بخوانند.
 
اعضای این حلقه مشاعره می‌توانند از ابیات حافظ که در حافظه دارند استفاده کنند اما مجاز به استفاده از درگاه‌های مجازی و جستجوگرها نیستند. 

زبان و ادبیات فارسی یک از ستون‌های اصلی فرهنگ و هویت ایرانی است و بی‌شک دیوان غزلیات حافظ ازجمله مهم‌ترین اسناد هویتی ایرانیان محسوب می‌شود. «رندانه» با توجه به جایگاه بی‌بدیل دیوان حافظ در ترسیم سیمای هویت زبانی و فرهنگی ایرانیان و به‌منظور ترغیب افراد برای مطالعه شعر کلاسیک در خانه‌های فرهنگ مشارکتی برگزار خواهد شد. 

علاقه‌مندان به شرکت در این حلقه‌ها می‌توانند با شماره تلفن گویای ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به نشانی mosharekat.farhangsara.ir مراجعه کنند. 
نظر شما