جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۳۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
ویژه برنامه «چرخ‌وفلک» همزمان با روز کودک در خانه های کودک مشارکتی تهران آغاز شد و گام نخست این طرح تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
ویژه برنامه «چرخ‌وفلک» در خانه‌های کودک مشارکتیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «چرخ‌وفلک» در قالب بسته‌ای محتوایی در چهار محور شامل: «شناخت و پذیرش خود و دیگران»، «احترام به خود و دیگران»، «همکاری با هم» و «شاد بودن در کنار هم» برنامه‌ریزی شده است. از ۱۶ مهرماه تا ۳۰ آبان ماه محور اول با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و روش‌های خلاقانه در خانه‌های کودک اجرا خواهد شد.

«من منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی هستم؛ ما منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی هستیم» به عنوان شعار محور نخست انتخاب شده است و بر این اساس در گام اول این طرح کودک تمرین می‌کند که خودش و دیگران را دوست داشته باشد. 

موضوعات این محور در قالب ۶ عنوان طراحی شده و شامل آن است که «کودک خود را یگانه و منحصربه‌فرد بداند»، «تفاوت‌ها و شباهت‌های خودش با دیگران را بشناسد»، «از تنوع انسان‌ها و اختلاف‌های میان آنان آگاهی بیشتری کسب کند»، «با مصادیق تنوع انسان‌ها و اختلاف‌های میان آنها به طور عینی و ملموس آشنا شود»، «نسبت به تنوع انسان‌ها و اختلاف‌های میان آنان نگرش مثبت داشته باشد و به تفاوت‌ها احترام بگذارد» و «نسبت به معلولیت‌های سایر افراد حس همدردی داشته باشد». 

این ۶ محور در طول ۶ هفته تا پایان آبان ماه، در خانه‌های کودک مشارکتی منتخب با بهره‌گیری از تکنیک‌های آموزشی مبتنی بر بازی‌های فردی و گروهی، تصویر و فلش کارت، تعامل و ارتباطات دو سویه (گفتگو)، نمایش خلاق با مشارکت کودکان، بلند خوانی کتاب و شعر و سرودهای مرتبط اجرا می‌شود.  

این ویژه‌برنامه محتوایی با این نگرش که «تربیت، آمادگی برای زندگی نیست، بلکه خود زندگی است»، در اختیار خانه‌های کودک مشارکتی شهر تهران قرارگرفته است و در این برنامه تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از مهارت و تجربه مربیان خانه‌های کودک و تکنیک‌ها، روش‌ها و ابزارهای خلاقانه، گامی در جهت پرورش مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان برداشته شود. 

«چرخ‌وفلک» با هدف پرورش روح جستجوگری و تقویت توان تفکر کودکان طراحی شده تا آنان را به سوی افزایش قابلیت تفکر و مشارکت هوشمندانه در زندگی اجتماعی سوق دهد و میل به یادگرفتن و آموختن را در کودکان تقویت کند. 

علاقه‌مندان برای اطلاعات مربوط به خانه‌های کودک مشارکتی فعال در این طرح می‌توانند با تلفن گویای ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به نشانی mosharekat.farhangsara.ir مراجعه کنند. 

نظر شما