پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
نمایشگاهی از عکس‌های فرشید ذوالفقاری با عنوان «روایت سوگ» به مناسبت اربعین حسینی از ۲۰ تا ۲ آبان در نگارخانه گلستان برگزار می‌شود.
نمایشگاه عکس «روایت سوگ» در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه عکس‌های فرشید ذوالفقاری با عنوان «روایت سوگ» به مناسبت اربعین حسینی از ۲۰ مهر تا ۲ آبان در نگارخانه گلستان برپاست.

در این نمایشگاه تعداد ۶۰ فریم عکس از مراسم عزاداری محرم و تعزیه‌خوانی از شهرهای همدان، کاشان، تهران و سایر شهرستان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. 

نمایشگاه عکس «روایت سوگ» محصول ۲۶ سال مستندسازی فرشید ذوالفقاری مدرس، مولف، کارگردان و پژوهشگر است.

فرشید ذوالفقاری فارغ التحصیل رشته نقاشی هنرستان هنرهای زیبای تهران و دارای کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران- دوره عالی مدیریت تولید فیلم و تلویزیون، کارشناسی ارشد پژوهش هنر در حوزه آرت تراپی و دکترای کسب و کاراست. همچنین پژوهشگر حوزه رسانه و هنر و مولف کتب استاندارد آموزش رشته عکاسی و تصویربرداری وزارت فرهنگ و ارشاد و مدرس رشته عکاسی و تصویربرداری و فیلم سازی و دارای سابقه تدریس در دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و هنرستان‌های هنری است. 

وی همچنین سابقه حضور در شورای عالی موسیقی- تصویر و برنامه سازی بیش از ۲۰۰ برنامه ترکیبی ،مستند و مناسبتی در شبکه‌های سیما و ساخت بیش از ۹۰ ویدئو کلیپ برای خوانندگان موسیقی سنتی، عرفانی و پاپ کشور و کارگردانی هنری بیش از ۱۰ کنسرت شهرام ناظری را دارد.

ذوالفقاری طراحی، اجرا و برگزاری نخستین نمایشگاه عکس و ویدئو با موضوعات آیین های عزاداری به نام «روایت سوگ» از سال ۱۳۷۲ تاکنون و حضور در نمایشگاه هفتادمین سال فعالیت هنرستان هنرهای زیبا در خانه هنرمندان کشور، برگزاری نمایشگاه «روایت سوگ» در نگارخانه‌های دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، لاله، تهران و ... را نیز در کارنامه فعالیت خود دارد.

این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی: خیابان جانبازان، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک، فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.

نظر شما