سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
فرهنگ‌سرای سرو همزمان با بزرگداشت حافظ، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «غزل‌های بی مرز» را یکشنبه ۲۱ مهر برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «غزل‌های بی مرز» با هدف تکریم و پاسداشت فرهنگ و زبان فارسی با موضوع بررسی غزلیات، زندگی و زمانه حافظ با حضور جمعی  از نویسندگان و شعرای علاقه‌مند به شعر و ادب فارسی، یکشنبه ۲۱ مهرماه، ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای سرو  برگزار می‌شود.

خواجه شمس‌ُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زادهٔ ۷۲۷ هجری قمری – درگذشتهٔ ۷۹۲ هجری قمری در شیراز)، نامدار به لِسان‌ُالْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسان‌ُالْعُرَفا و ناظِم‌ُالاُولیاء، شاعر سده هشتم هجری ایران است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوه سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوه سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و نوزدهم میلادی، اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. 

هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگ‌داشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. مطابق تقویم رسمی ایران این روز روز بزرگداشت حافظ نامیده شده‌است.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۱ مهرماه، به فرهنگ‌سرای سرو  به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی،کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 

نظر شما