پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین از آغاز فعالیت «سینما سیار» در ۴ مرز ایران و عراق و نمایش فیلم‌ برای زائران خبر داد.
آغاز فعالیت «سینما سیار» در ۴ مرز ایران و عراقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر امین‌زاده دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی به برپایی قرارگاه اربعین در دومین سال پیاپی اشاره کرد و گفت: امسال برای دومین سال پیاپی برای خدمت به زائران بر اساس رسالت فرهنگی خود، در این گردهمایی و همایش جهانی که بازیابی و تحکیم‌کننده هویت دینی و شیعی ماست شرکت کرده‌ایم.

وی افزود: به همت قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین، اولین «سینما سیار» در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی کشور فعالیت خود را از روز جمعه ۱۹ مهر و با نمایش ۳ فیلم سینمایی «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات»، ۱۰ فیلم مستند، ۵ فیلم کوتاه و چندین کلیپ عاشورایی و اربعینی برای زائران امام حسین (ع) آغاز کرد. 

امین‌زاده ادامه داد؛ سینما سیار برای دومین سال پیاپی توسط قرارگاه اربعین تحت عنوان «شب‌های زائر» خدمات‌رسانی می‌کند. این اکران‌ها تا روز ۲۷ مهر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند هر شب به تماشای این آثار سینمایی بنشینند.

دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین گفت: این قرارگاه که دبیرخانه آن در فرهنگ‌سرای سرو قرار دارد، برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در چهار مرز مشترک ایران و عراق راه‌اندازی شده است. در موکب هنر این قرارگاه، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی دنبال می‌شود که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، بخش کودک و نوجوان، نقالی و پرده‌خوانی، روایت‌گری و شعرخوانی، دیوار عاشقی (دلنوشته‌های حسینی)، آوای سوگ، قرار شهدا (زیارت نیابتی شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس)، ایستگاه تعمیر و شارژ موبایل و ... اشاره کرد. این موکب با دعوت از هنرمندان جهادی فعالیت خود را آغاز کرده و تا روز ۲۷ مهر همزمان با اربعین حسینی به هموطنان‌مان ارائه خدمات می‌دهد.

نظر شما