پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
نشست مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور سرپرست این سازمان یکشنبه ۲۱ مهر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور سرپرست این سازمان یکشنبه ۲۱ مهر برگزار شد.

در ابتدای نشست فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و سرپرست سازمان فرهنگی هنری درباره فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین گفت: در حال حاضر چهار موکب در چهار نطقه مرزی ایران و عراق داریم. نگارگذر، برنامه صحنه‌ای، کارگاه‌های هنری، سینما سیار، توزیع محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب و... از جمله خدمات فرهنگی هنری است که در این چهار نقطه به زائران ارائه می‌شود. همچنین بیش از ۱۰۰ هنرمند که بعد از اعلام فراخوان به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند، در این چهار نقطه مستقر هستند.

وی افزود: چهار نفر از مدیران سازمان فرهنگی هنری مسئولیت این چهار نقطه را دارند و در مرز‌ها مستقر هستند. انشالله هر سال بهتر از سال گذشته این اتفا‌ق‌های خوب رقم بخورد.

فاطمیان‌پور در ادامه درباره جشن‌های بهار مهربانی گفت: سال گذشته بحث بهار مهربانی را شورای فرهنگ عمومی تصویب کرد که در ایام میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت که بعد از میلاد پیامبر(ص) شروع می‌شود یک فضای شاد و با نشاط در کشور ایجاد شود. امسال نیز مانند سال گذشته قرار شد استاندارها مسئول اجرای برنامه باشند و مسئولیت اجرای برنامه‌ها در شهر تهران بر عهده سازمان فرهنگی هنری قرار گرفت.

در ادامه علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری گزارشی از جز‌ئیات برنامه «بهار مهربانی» ارا‌ئه کرد و گفت: ۱۴ عنوان برنامه به همت سازمان فرهنگی هنری‌ و مشارکت نهادهای دیگر در سطح شهر تهران برگزار می‌شود. برنامه‌هایی چون؛ برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری، مسابقات، نور افشانی، برگزاری جشن بزرگ صلوات همزمان با جشن میلاد پیامبر(ص)، راه اندازی کاروان گل به مدت ۶ روز و تقسیم تهران به ۶ پهنه، اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی در ایستگاه‌های مترو، راه‌اندازی پویش‌های مردمی با عنوان «من محمد را دوست دارم» در فضای مجازی، برنامه گذر مهربانی برای رفع نیاز‌های معیشتی و فرهنگی هنری توسط خود مردم، ارا‌ئه خدمات فرهنگی هنری ورزشی به مردم به صورت نیم‌بها، برگزاری شب شعر، برگزاری سومین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی، تولید و رونمایی از دو قطعه موسیقی، نمایشگاه و کارگاه هنری تجسمی «مشق صلوات»، نمایشگاه پوستر و تصویرسازی ادیان توحیدی، بازدید از مکان‌های دیدنی شهر تهران با محوریت مهمانان غیر ایرانی، راه‌اندازی سینما سیار و نمایش فیلم «محمد رسول الله» برای مناطق کم‌برخوردار، مهم‌ترین برنامه‌های بهار مهربانی خواهد بود. 

در ادامه مصطفی بیات مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و دبیر اجرایی برنامه جاماندگان اربعین گفت: مراسم جاماندگان از میدان آیینی امام حسین(ع) ساعت ۶ صبح با  قرائت زیارت اربعین، روضه و مداحی و پذیرایی از شهروندان آغاز می‌شود. همچنین داخل میدان برنامه صحنه‌ای برگزار می‌شود. در طول مسیر حدود ۱۰۰ موکب تدارک دیده شده که تا امروز ۷۷ موکب قطعی است و مجوز گرفته. پذیرایی در این مراسم مردمی است. همچنین زیرساخت‌ها را شهروندان مناطق آماده می‌کنند و به طور کلی تاکید بر این است که حرکت جاماندگان مردمی دیده شود.

در پایان مراسم محمدمیثم میثمی رییس فرهنگ‌سرای اندیشه گفت: سیزدهمین دوره از برنامه «نوگلان حسینی» برگزار شد. شبکه قرآن سیما تمامی مراحل برگزاری برنامه را ضبط کرد. این برنامه به صورت یک برنامه تلوزیونی ضبط شد که از ۲۲ مهر هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه قرآن پخش می‌شود. این برنامه ۱۶ قسمت است که در قسمت آخر مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نمایش داده می‌شود.

ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) پایان‌بخش نشست مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. 
نظر شما