شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۳۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ که در مرز مهران حاضر است، از استقبال زائران از فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در این مرز خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری که به عنوان مسئول فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز مهران حضور دارد، بیان کرد: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مرز مهران در قالب «موکب هنر» پذیرای شهروندان است. در این برنامه ۱۵ غرفه متنوع برپا شده و ۲۰ هنرمند در شاخه‌های گوناگون هنری نیز در مرز مهران حضور دارند. 

وی افزود: غرفه‌هایی مانند نمایشگاه کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، کودکان و سرگرمی، جمع‌آوری دلنوشته‌های زائران اربعین حسینی و روایتگری قیام حضرت اباعبدالله(ع) برای زائران اجرای برنامه دارند. همچنین نگاه گذر با نمایش آثار تجسمی و نمایش کاریکاتورهایی با موضوع محور مقاومت برپا شده و کارگاه‌های هنری تخصصی برای علاقه‌مندان در حال برگزاری است. علاوه بر اینها، در حسینیه موکب هنر در سه نوبت نماز جماعت اقامه می‌شود. 

جمالی اظهار کرد: توزیع ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» به منظور آشنایی بیشتر کودکان با ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و قیام کربلا، آداب و رسوم عزاداری و پیاده‌روی اربعین در قالب داستان، شعر و سرگرمی دیگر برنامه در حال اجراست و سینما سیار نیز همچون سال گذشته برپا شده و سه فیلم سینمایی «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات»، ۱۰ فیلم مستند، پنج فیلم کوتاه و چندین کلیپ عاشورایی و اربعینی را به صورت جداگانه برای خواهران و برادران نمایش می‌دهد. 

وی با بیان اینکه حسینیه سیدالشهدا(ع) با عنوان «موکب هنر» راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: استقبال مردم از برنامه‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین فوق‌العاده بوده است. موکب‌های دیگری هم اینجا در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند، اما موکب‌های سازمان فرهنگی هنری به صورت اختصاصی به زائران خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌دهند و این فعالیت‌ها به مدت ۱۰ روز اجرا می‌شود. سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه استان ایلام نیز در این ایام از موکب‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین بازدید کرد. 

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در چهار مرز مشترک ایران و عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران است.
نظر شما