پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ که در مرز چزابه مستقر است، از فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری غرفه‌های «موکب هنر» در مرز چزابه می‌گوید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌‌سرای رازی که به عنوان مسئول فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز چزابه حضور دارد، بیان کرد: برای دومین سال پیاپی در چزابه؛ مرز ایران و عراق برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در قالب «موکب هنر» با غرفه‌های متنوع برپا شده است که امسال مسئولیت آن بر عهده فرهنگ‌سرای رازی است.

وی افزود: «موکب هنر» با دعوت از هنرمندان جهادی فعالیت خود را از ۲۰ مهر آغاز کرده و تا ۲۷ مهر و همزمان با اربعین حسینی میزبان زا‌ئران است.

بختیاری در ادامه به برنامه‌های «موکب هنر» در مرز چزابه اشاره کرد؛ نمایشگاه‌های آثار تجسمی، نمایشگاه محصولات فرهنگی و ارائه خدمات برای نیاز‌های زائران اربعین، نمایشگاه کتاب در حوزه انقلاب و دفاع مقدس، برنامه‌هایی ویژه کودک و نوجوان، نقالی و پرده خوانی به زبان‌های افغانی، عربی و پاکستانی، روایت‌گری وقایع عاشورا، نمایشگاه کاریکاتور با موضوع استکبار ستیزی، برگزاری نشست‌های شعر خوانی، جمع‌آوری دلنوشته‌های زائران حسینی، مسابقات عکاسی و... از جمله فعالیت‌های موکب هنر است.

وی افزود: ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» به منظور آشنایی بیشتر کودکان با ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و قیام کربلا، آداب و رسـوم عزاداری و پیاده روی اربعین با بیان زیبا در قالب داستان، شعر و سـرگرمی برای کودکان طراحی و به همراه پیکسل «به جای دوست» در بین زائرین کودک شرکت کننده در پیاده روی اربعین توزیع می‌شود. همچنین در این ویژه‌نامه ساخت پرچم را برای پیاده روی اربعین به کودکان آموزش می‌دهد.

بختیاری با اشاره به استقبال مردم از غرفه‌های موکب هنر گفت: اینجا موکب‌های مختلفی به زائران خدمات ارائه می‌کنند اما موکب‌های سازمان فرهنگی هنری با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری میزبان زائران است که همین موضوع باعث استقبال بی نظیر مردم شده است. در این ایام نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان از موکب‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین بازدید کردند.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در چهار مرز مشترک ایران و عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران است.

نظر شما