چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۳۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کتابخانه شهید آوینی منطقه ۴ همایش پیشگیری و تشخیص سرطان سینه را با شعار «امید به زندگی» روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه ویژه بانوان در سالن همایش‌های خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۴ برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه شهید آوینی منطقه ۴ همایش پیشگیری و تشخیص سرطان سینه را با شعار «امید به زندگی» روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه ساعت ۱۰ ویژه بانوان در سالن همایش‌های خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۴ برگزار می‌کند. این برنامه با هدف ارتقای سلامت زنان و راه‌های شناخت و اهمیت خودمراقبتی در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و غربالگری سرطان پستان با حضور دکتر افسانه اقبال‌نیا برگزار می‌شود.

در این کارگاه روش‌های جدید تشخیصی و درمانی مورد استفاده در مراکز پزشکی معتبر جهان معرفی می‌شود و ضمن آموزش، معاینه و تبادل اطلاعات علمی در این زمینه، شیوه‌های فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از این بیماری و معرفی کتاب‌هایی در این مقوله نیز به مخاطبان ارائه می‌شود. 

سرطان سینه تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی به وجود می‌آید و ناشی از رشد خارج از قاعده سلول‌های غیرطبیعی در پستان است. روند زیاد شدن سلول‌ها در تومورهای خوش‌خیم در مرحله مشخصی متوقف می‌شود، اما در تومورهای بدخیم این رشد به صورت غیر قابل مهار ادامه می‌یابد، تا حدی که در صورت درمان نشدن، تمامی قسمت‌های بدن را تحت تأثیر قرار داده و از کار می‌اندازد. هر چه سرطان پستان زودتر تشخیص داده شود، درمان آن آسان‌تر و موفقیت‌آمیزتر است. به همین دلیل لازم است بانوان برای حفظ سلامت خود، حقایقی را در مورد این بیماری بدانند.

این کارگاه به همت فرهنگ‌سرای اشراق با مشارکت خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۴ به صورت رایگان برگزار می‌شود و بانوان علاقه‌مند برای حضور در آن می‌توانند به کتابخانه شهید آوینی سالن خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۴ واقع در فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، خیابان زهدی، خیابان کمیل، میدان کمیل مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۹۶۴۶۴۸ تماس بگیرند.
نظر شما