شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
دومین دوره نمایشگاه عکس گروهی نبض عاشورا با حضور بیش از ۴۹ هنرمند از سرتاسر ایران و با موضوع نمایش آیین‌ها و سنتهای مذهبی و عزاداری سالار شهیدان (ع) در نگارخانه ملل به نمایش گذاشته می شود.
نمایشگاه عکس گروهی نبض عاشورا در نگارخانه مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمد جواد حیدری پور مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رییس فرهنگسرای ملل همزمان با فرارسیدن اربعین ابا عبدا... الحسین (ع) از اجرای برنامه هایی به همین مناسبت از 20 تا 30 مهر ماه برای شهروندان خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: دومین دوره نمایشگاه عکس گروهی نبض عاشورا با حضور بیش از ۴۹ هنرمند از سر تا سر ایران و با موضوع نمایش آیینها و سنتهای مذهبی و عزاداری سالار شهیدان (ع) تا 30 مهر ماه در نگارخانه ملل به نمایش گذاشته می شود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه بازدید کنند. موضوع عکس‌ها، آیین‌ها و سنت‌های مذهبی و عزاداری سالار شهیدان است که در اندازه ۵۰ در ۷۰ توسط جواد علمی نیا جمع‌آوری شده و به نمایش در می‌آید.

رییس فرهنگسرای ملل خبر داد: همچنین طرح نذری اربعین و جمع آوری نذورات برای بازماندگان اربعین به مدت یک هفته در مراکز فرهنگی هنری منطقه یک برگزار می شود و شهروندان جهت مشارکت در این طرح می توانند نذورات خود را تاپایان هفته آینده به این مرکز تحویل دهند.

حیدری پور افزود:همچینین درراستای ترویج فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان قصه گویی و روایتگری واقعه عاشورا در مدارس و خانه های فرهنگ مشارکتی منطقه یک برگزارخواهد شد.

وی ضمن دعوت از شهروندان جهت شرکت در این برنامه ها ادامه داد؛ نقد و بررسی کتاب حماسه حسینی تالیف استاد مطهری با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی یکشنبه 28 مهرماه از ساعت 16 در فرهنگسرای ملل برگزار خواهد شد.

حیدری پور ادامه داد: مسابقه کتابخوانی " کتابخوانان حسینی " به همین مناسبت دربین اعضای کتابخانه دارآباد برگزار خواهد شد.

گفتنی است مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک واقع درفرهنگسرای ملل به نشانی خیابان قیطریه ، بوستان قیطریه است.

نظر شما