جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ که در مرز خسروی حاضر است برنامه‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در این مسیر را تشریح کرد.
اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی برای نخستین بار در مرز خسرویبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و رییس فرهنگ‌سرای گلستان  که به عنوان مسئول فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز خسروی حضور دارد، درباره ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مرز گفت: امسال نخستین سالی است که بعد از مدت‌ها مرز خسروی برای عبور زائران بازگشایی شده و همین امر هم استقبال مخاطبان را از برنامه‌های ما گسترش داده است. البته بکر بودن این فضا مقداری کار ما را دشوارتر کرده است.

وی درباره برنامه‌های اجرای شده در این مرز گفت: ما در مرز خسروی در «موکب هنر» ۱۵ غرفه شامل کودک و نوجوان، نمایشگاه کتاب با موضوع عاشورا، جمع‌آوری دلنوشته‌های زائران اربعین حسینی، سینما سیار با نمایش سه فیلم سینمایی بلند، ۱۰ مستند بلند و پنج فیلم کوتاه، نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع قیام امام حسین(ع) و نمایشگاه کاریکاتورهایی با موضوع محور مقاومت و برگزاری کارگاه‌های هنری تخصصی با حضور بیش از ۲۰ هنرمند در شاخه‌های گوناگون هنری پذیرای زائران هستیم.

رنجبریان اضافه کرد: توزیع محصولات فرهنگی از جمله ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» برای آشنایی بیشتر کودکان با ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و قیام کربلا و همچنین اجرای طرح «زیارت نیابتی» از طرف یکی از شهدای جهان اسلام از دیگر برنامه‌های موکب هنر است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ در پایان گفت: قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری بخشی از نهادهای فرهنگی به زائران اربعین حسینی به مدت ۱۰ روز خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌دهد. امیدواریم بتوانیم در این مسیر برنامه‌هایی در خور شان این زائران فراهم کنیم.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در ۴ مرز مشترک ایران و عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران است.
نظر شما