جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
اجرای ویژه‌برنامه «سلام بر حسین(ع)» در اربعین حسینی در موکب فرهنگی منطقه ۱۳ ادامه خواهد داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ پویش «سلام بر حسین(ع)» را با رویکرد هدیه آب به یاد اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران وفادارشان با هدف یادآوری این نکته که چرا پس از نوشیدن آب بر امام حسین(ع) سلام و درود می‌فرستیم، راه‌اندازی کرد و بنا شد هدیه و نذورات مردمی برای تهیه آب و توزیع آن در میان عزاداران حسینی را جمع‌آوری و فرهنگ نیک سلام بر امام حسین(ع) را هر چه بیشتر اشاعه و گسترش دهد. 

در این ویژه‌برنامه بخشی از هدایا و نذورات مردمی که در قالب بطری‌های آب بود و از تمامی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۳ اعم از فرهنگ‌سرای امید، خانه‌های فرهنگ و سرای محلات جمع‌آوری شد در روز هفتم محرم در میان عزاداران حسینی توزیع شد و بخش دیگری از آن نیز در روز اربعین همزمان با برپایی پیاده‌روی جاماندگان توزیع خواهد شد.

هدف از برگزاری این پویش، آگاهی دادن به مخاطبان درباره فلسفه ذکر سلام بر حسین پس از نوشیدن آب است که توضیحات آن نیز به صورت فایل ویدئویی که QR code آن بر روی بطری‌های آب الصاق شده است، به اطلاع مخاطبان می‌رسد.

موکب فرهنگی منطقه ۱۳ همانند سال گذشته در ابتدای مسیر پیاده‌روی جاماندگان کربلا (که از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود)، در خیابان ۱۷ شهریور شمالی، نبش خیابان خشکبارچی، جنب ایستگاه آتش‌نشانی منطقه واقع خواهد بود و به ارائه خدماتی همچون نذر کتاب، اهدای محصولات فرهنگی، رادیو اربعین، چای روضه، نذر آب، توزیع غذای نذری در وقت صبحانه، خدمات پزشکی و... می‌پردازد.
نظر شما