پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۴۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
از سوی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری
کاربرگ مناسبتی - آموزشی «چه روزی چه کاری» ویژه نوآموزان شهر شکوفه‌ها از سوی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری منتشر شد.
کاربرگ  آموزشی «چه روزی؟ چه کاری؟» منتشر شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری از انتشار کاربرگ مناسبتی - آموزشی «چه روزی چه کاری» ویژه نوآموزان شهر شکوفه‌ها خبر داد.

وی درباره خصوصیات این محصول گفت: کاربرگ‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار در ثبت و بازبینی پیشرفت کودک هستند و برای کودک فرصت تجربه و تثبیت مفاهیم آموزش داده شده را فراهم می‌کنند. این کتاب نیز نتیجه مطالعات، پژوهش و تحقیقاتی است که با تأکید بر اهداف و محتوای آموزشی و ویژگی‌های خاص کتاب کودک به رشته تحریر درآمده است.

وی همچنین افزود: این کاربرگ با هدف ایجاد آمادگی لازم برای ارتقاء مهارت‌های اجتماعی در روزها و مناسبت‌های دینی و ملی مختلف برای گروه سنی ۴، ۵ و ۶ سال  منتشر شده است. در این کتاب، مسیر دریافت اطلاعات کودکان بیش‌تر تصاویر، قصه‌ها و بازی‌ها هستند که بر این اساس به سراغ طراحی کاربرگ های مناسبتی رفته‌ایم.

رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری گفت: کاربرگ‌های کتاب «چه روزی؟ چه کاری؟» بر اساس مناسبت‌های ملی و مذهبی  مانند: فصول سال، روز سالمند، روز کودک، روز تربیت‌بدنی و ورزش، میلاد و شهادت یا ارتحال چهارده معصوم، روز بزرگداشت شعرا و نویسندگان، روزهای جهانی مانند روز جهانی خانواده، زمین پاک، روز موزه و میراث فرهنگی و ده‌ها مناسبت دیگر که در تقویم رسمی کشور وجود دارد؛ تألیف و منتشرشده است.

وی در ادامه گفت: هر کاربرگ شامل یک فعالیت کودک محور است که بر پایه یک فعالیت میدانی از قبیل رنگ آمیزی، کاردستی و... طراحی شده است.

برکچیان با بیان این نکته که  هر کاربرگ دارای چهار بخش است؛ اضافه کرد: این بخش‌ها شامل «اهداف و انتظارات» که بیانگر اهداف کلی و جزیی آموزش مورد نظر است، «وسایل مورد نیاز» که در این قسمت لوازم مورد نیاز برای تکمیل کاربرگ نوشته شده است، «شیوه اجرا» که مخصوص مربیان است که پس از مطالعه با زبانی کودکانه و متناسب با موقعیت آموزشی کلاس، کودکان را برای تکمیل کاربرگ راهنمایی می‌کنند و قسمت چهارم «فعالیت‌های بیشتر» که شامل دو بخش فعالیت کتاب و فعالیت میدانی است؛ در قسمت فعالیت کتاب، محتوای کاربرگ و شیوه کار با کودکان برای مربیان گرامی شرح داده شده است و در قسمت فعالیت میدانی، تعدادی فعالیت میدانی متناسب با موضوع کاربرگ معرفی شده است.

رییس مرکز مطالعات و آموزش در پایان اظهار داشت: در پایان دوره آموزشی این کتاب  انتظار می‌رود کودکان بتوانند تعدادی از مناسبت‌های دینی و مذهبی را نام ببرند؛ درباره مناسبت‌ها مورد آموزش صحبت کنند؛ با آموخته‌های خود در حیطه مهارت های اجتماعی در مناسبت‌های مختلف به خوبی ظاهر شوند و در نهایت در مراسم‌های مختلف مشارکت فعال داشته باشند.
نظر شما